decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Op gang komen…

Het lukt me maar niet dit jaar op gang te komen. Na een heftig kuurtje dacht ik de opwaartse lijn te pakken te hebben maar niets is minder waar. Vannacht zat mijn rechteroog dicht. Nee, ik heb met niemand een robbertje gevochten, dus daar kan het niet van zijn. Voorzichtig de prut weggehaald en daarna weer snel mijn warme bedje ingedoken. Om zes uur zat de boel weer dicht. Weer voorzichtig uitgewassen en nu loopt er af en toe een straaltje traan naar beneden.

Ik had me voorgenomen vanmorgen, ondanks dat ik dat eerder anders zei, toch met de kou naar de Maranathakerk te fietsen voor de afscheids-bevestigingsdienst van ds Wim van Domselaar. Maar als ik zo in de kerk ga zitten gaat iedereen zich malle dingen afvragen, ben ik bang. En ik ben ook nog een beetje vrouw, echt elegant ziet dit er niet uit.  Naast dat is het zicht ook af en toe zeer troebel, dus met de auto is niets en op de fiets met deze wind en kou lijkt me ook niet raadzaam. Straks dan maar via internet meeluisteren, het is niet anders. En er zijn genoeg dingen in de wereld die een stuk erger zijn. En tussen de vele gasten zal ik echt niet gemist worden.

Maar ja, dan is het nu de vraag, wat zal ik vandaag eens gaan doen? Een paar steekjes breien of nog maar weer wat dingen uitzoeken of… Mijn huisjesquilt doorpitten zal het niet worden, ben ik bang. Daar heb je met al dat zwart wel goed zicht bij nodig. Ach, let maar op, voor ik er erg in heb is de dag weer gevuld. en eens even niets doen kan ook 🙂 Wellicht nog even een belletje doen. En als het echt gaat sneeuwen genieten van de tuin die weer een nieuwe witte deken krijgt. Want ondanks alle kou en vorst smelt de sneeuw toch wel zachtjes terug. Een prachtig gezicht zijn alle pootafdrukken van de vogeltjes en de kat van de buren in de sneeuw.

Vrijdag zag ik wel een paar heel bijzondere vogels in de boom. Ik had ze nog niet eerder in de tuin gezien. Nou moet ik ook eerlijk toegeven dat ik van vogels niet veel weet. Verder dan mus, merel en roodborstje kom ik haast niet. (bij wijze van…)  Eerst zag ik er maar eentje. Die wipte van tak op tak. Kijk ik weer zitten er zelfs twee van die vreemde vogels en later is er ook nog een derde terug te vinden in de boom. Ja wel in de boom, niet op de foto. Door het raam en toch wel een stukje hier vandaan.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ondanks zijn rode buik en borst is dit echt geen roodborstje. Zijn veren zijn wat blauw/grijs, een zwart kopje en het is een druktemakertje in zijn bewegingen. Wellicht ook met zijn snaveltje maar dat heb ik binnen niet gehoord.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAIk zal toch eens een boekje met vogelsoorten van de bieb mee moeten nemen om ze beter te gaan herkennen. Of eens gaan zoeken op internet, dat kan ook. Wellicht een beter klusje voor vandaag.

3 Reacties to “Op gang komen…”

  1. Hoi Jenny

    Het lijkt op een goudvink.

    Beterschap gewenst, vervelend hoor, ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

    groetjes, Maike

  2. Het zijn goudvinken.
    Beterschap!
    Marjan

  3. Dank jullie wel, weer wat geleerd. Bij goud denk ik aan een ander kleurtje maar dat ligt aan mij hoor, dit vind ik prachtig klinken. Drie goudvinken in de tuin, wouw!


Geef een reactie

