decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Schilderen als LIZ

De nieuwsbrief van Atelier Aaltje Alida zat bij de kerstwens in en bevatte het bericht dat je een avondje kon komen schilderen. Altijd leuk! Dat ga ik eens doen en dus gelijk aangemeld.

Gisteravond was het dan zover. Bijna te laat, spoorbomen hè –  je kent het wel – tig keer dicht en maar wachten, schoof ik aan. Een aantal mensen kende ik al wel en sommige waren nieuw voor mij. Alida lag uit wat we gingen doen en wat de bedoeling was. Op een groot scherm stonden leuke plaatjes en ook een aantal papieren vol schilderijen  lagen op ons te wachten.

Om te beginnen moesten we de ondergrond een kleurtje geven. Een blad met verf en een grote kwast zorgden voor snel een prachtig resultaat. Als de laatste verf is droog geföhnd mogen we via een handige constructie onze tekening op de ondergrond plaatsen. Perfect!

Maar dan…. de tekening inkleuren is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Ik wilde vooral geen kopie maken, de tekening was voldoende. Alleen, hoe loopt de tekening, ik had niet altijd even hard op het potlood gedrukt. Gelukkig, toen alle voorbeelden op de ondergrond stonden konden we af en toe stiekem even naar het grote scherm kijken om te zien hoe alle lijntjes liepen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Je kunt het je niet voorstellen, maar af en toe was het doodstil, en dat met zes vrouwen in één ruimte. Iedereen was zo geconcentreerd bezig dat we helemaal geen tijd hadden voor prietpraat. Tijdens het ondergrond schilderen waren wel de nodige info’s uitgewisseld, natuurlijk. Maar dat het zo stil kon zijn. De kippen waren voor Marri en Roelie, de koeien voor mij.

 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dit kunstwerk staat straks vast prachtig op de net geverfde muur, zeker weten!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Marri had vijf kippen getekend ipv drie en Daniëlla heeft haar eigen hond van een foto nagetekend en daarna ingekleurd. Helemaal gaaf!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ria had de koe zelf getekend, zonder hulp van de projector, en die spatte van het doek af. Gespetterd en wel. Mooi hè?

En dan nog even mijn kunstwerk showen, natuurlijk….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Alida heeft foto’s gemaakt en die zijn straks vast op haar website te bewonderen. (www.atelieraaltjealida.nl) Dan is, denk ik, ook Rakker van Daniëlla te bekijken, want mijn foto was ongelooflijk mislukt, jammer genoeg !

 

Eén reactie to “Schilderen als LIZ”

  1. Het was leuk en super gezellig!


Geef een reactie

