decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Zomaar een zaterdag in januari

Deze zaterdag begon schitterend. De lucht had vele kleuren rood en lila/paars. Prachtig. Ik kan dan echt genieten van het begin van een nieuwe dag.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dus ik besloot spontaan dan vandaag maar even naar Amersfoort te rijden om wat bolletjes katoen te halen. De folder van Pipoos had wat leuke dingen en ach, even over de markt op zoek naar wat lapjes is ook altijd leuk…

Zo gezegd, zo gedaan. Doordat ik even met de buurvrouw had staan kletsen bleek het buiten toch iets kouder dan gedacht. De kachel in de auto ging op volluit en tegen de tijd dat ik geparkeerd stond in Amersfoort had ik weer warm vingers. Wiens plan is dit :)?

Ach, als je dan weer even loopt en in beweging bent is alles ook zo weer warm. Etalages kijken, ideetjes opdoen, lekker snuffelen, winkeltje in, winkeltje uit, heerlijk! Natuurlijk even bij het winkeltje met de leuke sieraden naar binnen en bij boekenvoordeel. Wellicht hebben ze wel weer een leuk boek voor me. En ja hoor… ik kon de verleiding echt niet weerstaan, een gaaf boek met gebreide dieren:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Een aapje met banaan, een schat van een dikke olifant, een wrattenzwijn, een giraf, een…. genoeg om avonden zoet mee te zijn.

En er stond nog een schattig boekje KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Babyslofjes haken en breien. Daar staan echt zulke leuke sokjes en slofjes in.

In mijn naaste omgeving zijn al vier dames zwanger en de belangrijkste voor mij daarvan is Linda. Ongeveer eind juli wordt ik oma. Het is niet te bevatten maar ik vind het toch leuk. 🙂 Dus ja, als er dan leuke boekjes staan met zulke schattige dingen dan is het zeer moeilijk om zoiets te laten staan. Zo wie zo kan ik maar moeilijk boeken laten staan die me interesseren hoor. In dit huis staan zeker 7 boekenkasten uit te puilen en overal en nergens liggen er dan nog losse boeken of staat er nog een rijtje in een kast die helemaal geen boekenkast is. De meeste boekenkasten zijn gevuld met creatieve boeken en tijdschriften en één boekenkast heeft allemaal kleurboeken en kinderboeken op de planken staan. Maar goed, de blog zou hier eigenlijk niet over gaan….

Amersfoort, 12 uur. Ik heb net een glas warme chocolademelk op om weer even warm te worden en als ik naar buiten loop begint het te sneeuwen. Eerst van die fijne sneeuw maar al snel worden de vlokken groter en binnen een half uur ligt er al een behoorlijke laag. En dat niet alleen, de ergste kou is weg maar daarvoor in de plaats is het wel spiegelglad geworden. Ik besluit dan ook richting auto te schuifelen en snel weer naar huis te rijden. De belangrijkste spullen heb ik binnen dus ik ben niet voor niets geweest.

Zonder na te denken loop ik richting park en denk daarbij niet aan het pad naar het bruggetje. Eerst omlaag en dan weer omhoog en dan weer omlaag. Wie bedenkt dit nou weer, euh, ik dus. Omlopen was ook even geen optie want een hiel was hevig aan het protesteren dus voorzichtig, voetje voor voetje, de afdaling genomen. Dan helemaal langs de kant van de brug, in de smalle sneeuwrand, naar boven geklommen en naar beneden gegleden. Stevig de leuning van de brug vasthoudend. Zie je het voor je? Vast een komisch gezicht geweest, maar het scheelde omlopen dus…

Nog voor ik Amersfoort uit was bleek dat het toch niet overal sneeuwde. De snelweg was prima begaanbaar. Nou, dan kan ik nog wel even appels halen bij de Plus in Ermelo. Kan ik gelijk even langs de Zeeman en de Wibra voor een bolletje wol. Maar als ik de Telgterweg oprij zie ik dat er een trein op de overweg staat. Keren! Dan via de Oude Telgterweg maar naar het dorp. Ook daar zijn de spoorbomen dicht. Een man met een hondje staat midden op de overweg het verkeer te begeleiden. Steeds alle kanten opkijkend. Voor me rijdt een 45 km autootje. En… je raad het nooit!, midden op de overweg blijft het ding stilstaan. Die man van het hondje schiet haast uit zijn vel. Doorrijden!  Hij schud zijn hoofd maar eens en ik haal mijn schouders op. Eindelijk bedenkt de chauffeur dat doorrijden voor iedereen toch wel de beste weg is en geeft hij/zij gas. Hoe is het mogelijk dat zoiets op de weg rijdt? Bij de Telgterweg, maar nu aan de andere kant, staan bussen klaar en zijn mensen van Pro Rail bezig de passagiers uit de trein te halen. Zo te zien zal dit nog wel even duren…

De bolletjes wol heb ik gekocht, de appels zitten ook in de tas, dus nu gauw naar huis voor het ook hier spiegelglad wordt. De terugweg probeer ik via de Horsterweg. Ook daar zijn de bomen naar beneden. Maar daar staan twee mannen met een oranje hesje aan het verkeer te regelen. Het is er ook een drukte van belang. Het zou in de filemeldingen niet eens misstaan hebben. Volgens mij tellen ze auto’s en dat was ons geluk, want anders hadden we er nog heeeeeel lang gestaan.

Thuis gekomen heb ik water voor de thee opgezet en even met de meiden gebeld om te horen hoe het bij hun was. In Rijswijk was het alweer droog. Het vriendje van Linda moest er nog op uit. Hij zou voorzicht doen. Daarna heb ik mee gedaan aan de herhaling van de IQ test en het viel me niets tegen. Boven gemiddeld gescoord.

Toen ik naar bed ging had de sneeuw buiten een haast groenige kleur. Zoiets als je in die films met buitenaardse wezens wel ziet. Maar als ik nu kijk, op zondagmorgen, dan is er van de sneeuw niet zo heel veel meer over. De regen slaat tegen het raam en ook de wind hoor ik af en toe om het huis gieren. Lopen is vandaag toch mijn ding niet, dus… ik blijf lekker binnen vandaag. Moet je wel de weg op… sterkte en doe voorzichtig aan. Kan wel eens glad zijn…

 

 

2 Reacties to “Zomaar een zaterdag in januari”

  1. DagJenny, mooi om je avontuur weer te lezen, maar bovenal om te lezen dat je oma gaat worden! Geniet van het breien van sokjes etc. en voorbereiding op dit nieuwe mensenkind!!!! Lieve groet, JoWo

  2. Het was gelukkig goed te rijden vandaag! In de wijk is het nog wel even glibberen en glijden; dus oppassen, maar verder was het overal goed te doen gelukkig…


Geef een reactie

