decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Blokjes en hartjes

Via Facebook kwam ik op de pagina van Minewood Quilting en die hadden een leuk patroon van  Bobbin als BOM. En voor de leken onder ons: een BOM is geen projectiel dat af kan gaan en veel schade aanricht maar een verrassingspatroon. BOMmen zie je in tijdschriften die met quilten te maken hebben of op sites en soms zijn ze zo leuk dat je amper kan wachten op de volgende. Deze is met hartjes en je kon zelf kiezen voor welke kleurstelling je ging. Ik zag bij de klassieke versie een stofje wat al verwerkt zat in een ander quiltje dus heb ik deze keer niet voor modern maar voor klassiek gekozen.

Al heel snel lag het pakje door de brievenbus en in een leuk rood met witte stippenzakje zaten de stofjes en het patroon voor het eerste blok.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De patroontjes overgenomen op een ander blaadje en de blokjes geknipt en zo neergelegd dat ik het leuk vond. Daarna alles aan elkaar gezet (en prompt de onderste rij omgedraaid dus kon ik hem uithalen en opnieuw er aan vast naaien).

Daarna de hartjes bewerkt, opgeplakt en vastgezet. De hartjes heb ik iets meer naar mijn eigen smaak aangepast. Dat mag, vind ik, want anders heb ik hetzelfde als een ander en dat wil ik natuurlijk weer niet 🙂

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Daarna de hartjesrand aan de blokjes gezet. En toen kwam het. Je mocht dit blok gelijk ook afmaken. Quilt as you go! Tussenlaagje en er aan denken dat je tot drie centimeter uit de kant niet doorquilt. Tja, en dat laatste ben ik dus vergeten, dom dom dom. Nu mag ik een aantal lijntjes straks even loshalen. Volgende keer rijg ik niet vlak op de kant maar gewoon drie centimeter er vanaf. Tot zover mag je gaan. Je leert gewoon elke keer weer bij 🙂

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het ziet er wel al heel leuk uit. Maar nu dit blok klaar is moet ik bijna een maand wachten voor ik weer en blok krijg…. soms wens je dat de dagen omvliegen…..

 

2 Reacties to “Blokjes en hartjes”

  1. Hoi Jenny,

    Hoe groot is dit blok, ongeveer 10×10 cm?

    Het ziet er erg leuk uit, ik vind country/vintage erg mooi.

    Succes!


Geef een reactie

