decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Dag Jeugdhoek

Het is nu echt over en voorbij, mijn bemoeienissen met de Jeugdhoek van de Blauwwitter, HET clubblad van Dindoa. Ik blijf nog even de puzzel doen en het aanmanen van een ieder om toch vooral weer kopij in te leveren. Maar verder is het over en uit. Daisy heeft voor deze keer al een hele leuke hoek gemaakt en zit vol leuke ideeën.

Zelf doe ik dit al sinds uitgave nr 3, jaargang 31. We hebben er net nummer 2 van jaargang 43 opzitten dus tel zelf maar uit hoe lang ik elke maand deze pagina’s heb gemaakt. Daarvoor deed ik dat bij de ‘concurrentie’ dus al met al hebben heel veel jeugdige korfballers mijn stukjes gelezen.

Het is wel leuk om te zien: in mijn allereerste jeugdhoek vraag ik al om stukjes en mopjes en zo, er is er in al die jaren maar één keer eentje binnen gekomen. De kleurwedstrijd leverde helemaal geen reacties op. Dan ga je toch twijfelen of er gelezen wordt, toch? Nou, dat werd het zeker wel gedaan. Reacties kwamen van diverse kanten maar altijd mondeling. Erg leuke, dat wel.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Mijn eerste echte pagina is het prikbord, met een spelletje wegzoeken, een mopje en een mal hondje. De tweede is een recept voor slappe jantjes en op de kleurplaat vangt een neefje van Donald Duck de bal net niet.

Als ik de pagina’s goed bekijk zou het me niet verbazen als dit nog via een kopieermachine of zo is gegaan. Niet alles is even duidelijk. Dan zijn de uitgaven van tegenwoordig toch een stuk professioneler om te zien.

Wat ook leuk is: op de foto van één  laatste omslagen van de Blauwwitter staat Corinna, en die ken ik vanaf het begin van het korfbalavontuur van mijn beide meiden, de dochter van de trainer. Zo is de cirkel weer helemaal rond. Toch leuk!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik kreeg een cadeautje als bedankje voor zoveel jaren trouwe dienst. En er was over nagedacht. Een puzzelboek, zodat ik nu zelf puzzeltjes kon maken ipv bedenken (hoewel ik dat nog wel even blijf doen). In dat mooie papiertje zat een beker met vogelvoer omdat ik vaak aandacht besteed heb aan dieren en verdere onderwerpen van allerlei aard (in de laatste stond ook iets over vogeltjes voeren in de winter). Dat glimmende geheel is zakje met cakemix en spulletjes om cupcakes te bakken. Ze zullen het thuis wel jammer vinden dat al dat proeven voorbij is. Want voor je een recept plaatst moet je het wel eerst zelf uit proberen, toch. En verder kaarsjes die samen het woord bedankt vormen. Leuk hè?

Als je nu denkt, die houdt nu nog meer tijd over om te quilten en te breien en zo… nou, ik ben bang dat die uurtjes voor het vullen van de jeugdhoekpagina’s snel gevuld zullen worden met iets anders…. er staat weer een heel leuk project op stapel, als het meezit. Maar daar lees je later ongetwijfeld meer over.

Geen reacties to “Dag Jeugdhoek”

Geef een reactie

