decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Zonnebloemen

Ik was er al een tijdje geleden mee begonnen, nog voor ik de cursus landschapsquiltjes ging doen. Maar het schoot op de beschreven manier niet echt op. Dus heb ik het geheel afgelopen week weer losgepeuterd en ben opnieuw begonnen. Toen ging het al een stuk beter. Geen opgehoopte stofjes meer en geen bollingen op plekken waar ik die helemaal niet wilde hebben.

De repen stof in de zonnige kleuren gingen al snel een landschap vormen. Zo ging het al veel beter. Ik had al een huis gebouwd maar dat was nergens meer terug te vinden in de daarvoor bestemde doos. Hoe kan dit nou weer? Nou ja, dan maar een nieuw huis gebouwd. Dat gaat met stof vele malen sneller als met stenen en hout. Daarbij heb ik niet alleen katoentjes gebruikt, ook een stukje organza. Steeds meer tekening kwam er in het geheel. En steeds leuker ging ik het werk vinden.

Dan mag je af gaan werken en de puntjes op de i gaan zetten. Ook het maken van de losse zonnebloemen was een pietepeuterig maar leuk werkje. Net weer even iets anders. Natuurlijk heb ik het één en ander naar mijn eigen zin aangepast. Nooit iets doen wat een ander ook al zou kunnen doen, toch? Dan is het niet meer een mijn uniek stukje werk.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En nu hangen de zonnebloemen aan de buis in de kamer. Gelijk ging de zon schijnen, wat wil je dan nog meer… nou ja, ik zou het buiten wel wat warmer willen hebben. Maar dat is vooral omdat ik geen wintermens ben, denk ik.

 

Geen reacties to “Zonnebloemen”

Geef een reactie

