decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Even een kort berichtje

Zo, nog even snel een kort berichtje. Want we hebben de afgelopen dagen zo hard gewerkt dat foto’s maken er helemaal bij in geschoten is. Dat maak ik binnenkort goed maar zo zijn jullie wel even bij.

Maar eerst nog even dit: ik kom afgelopen week mijn schuur binnen en vind daar een grote witte envelop. MMM? Een pakje? Wat heb ik besteld dan? Is het wel voor mij? Ja mijn naam stond er levensgroot op. Sanoma? Dat is toch van tijdschriften? NOu snel klaar, daar heb ik zeker niets besteld. Binnengekomen snel de verpakking oppengeknipt en ja, er zat een tijdschrift in en…. een mooi zwart jurkje. Ja toen snapte ik het. Een tijdje geleden had ik ingeschreven op een wedstrijd waar je een positiejurkje kon winnen. Nou is niet geschoten altijd mis, dus geliked op facebook en een kort regeltje erbij gedaan waarom ik vond dat Linda dat jurkje verdient had. En nou krijg ze er ook nog eentje. Linda helemaal blij…. dat snap je wel. De foto die ik gelijk gemaakt heb toen ze ‘m aanhad is niet echt een mooie foto, dus dat doe ik jullie niet aan 🙂

Vrijdag, net voor lunchtijd, arriveert Carin in Ermelo. Ook zij komt dit weekend helpen bij het maken van de kast op Linda haar slaapkamer. ’s Middags nog even samen het dorp in en tegen vier uur waren ook Willem, met de gouden handjes, en Hilda, mijn vriendin, er. Gezellig. Lekker met elkaar eten en alvast voorbespreking houden van wat er allemaal nog moet gebeurden.

Zaterdagmorgen vroeg heb ik Willem en Carin met een heleboel gereedschap daar afgezet, konden ze vast aan de slag. Hilda en ik zijn eerst nog even wezen schikken in de kerk, boordschappen gedaan en toen ook naar Linda.

Er moest een kast gemaakt worden in een hoek waar je verder niets mee kan. Ed had al een aantal dingen gespoten en verder moest alles netjes opgezet worden. Maar als alles zo schots en scheef is als in dat huis valt dat niet mee. Meten, passen, nog eens meten, waterpas er bij, nog eens meten, onderbalk loshalen, nog een meten, weer de waterpas en nog een keer de hele riedel. Wat een heidens karwei. Maar tegen vieren zaten de balkjes op hun plaats, stonden de panelen en moesten er alleen nog planken in gemaakt worden. De deuren zou Ed zelf doen.

Gisteren, ja op zondag, hebben we de planken in de kast gemaakt, is al het hout afgenomen en hebben we de kleding er al ingelegd. Daardoor konden Willem en Carin, met hulp van Hilda die de schroefjes kon vasthouden en aangeven, ook de kast beneden goed gesteld worden. Daar mopgen straks dan ook de planken in en kan ook die weer gebruikt worden.  Om drie uur waren al die klussen klaar. Stond Linda haar nieuwe bed, stond het logeerbed, lagen alle kleren op hun plekje, was er gestoft en gezogen, voor zover al het dwarelende stof al neergedaald was en kon er gedoucht worden. Wat hebben wij hard gewerkt dit weekend. Nu duimen dat Ed die deuren snel voor elkaar krijgt dan is ook dat klaar.

Linda mag nu lekker gaan neuzen voor babyspulletjes bij alle vrienden en kennissen. Zo lief dat iedereen haar helpt. Geweldig.

En voor Carin, Hilda en Wim….dank jullie wel kanjers, zonder jullie had het nooit al zover klaar geweest.

Geen reacties to “Even een kort berichtje”

Geef een reactie

