decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Afmaken

Na eerst gistermorgen alle spullen voor de belasting bij elkaar te hebben gezocht, een rondje door het dorp te hebben gefietst en mijn broodje voor de lunch had genuttigd werd het de hoogste tijd het kleine dorp af te gaan maken. Nee, niet met de hand maar met de machine.

Met de  kleinste zigzagsteek en allerlei kleurtjes garen kwam er al snel tekening in de lucht. Als dan ook de huisjes en de daken vast zitten ontstaat er een echte tekening. De lucht was eerst heel niet naar mijn zin. Dus kleurtje erbij en zie, de zon komt op. Nog geen stralen, alleen licht en roze in de lucht.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Om de rand eerst een rood lint gestikt en toen met paarse velours afgewerkt. Het staat mooi maar is eigenlijk veel te dik voor zo’n klein werkje. Althans, de hoeken. Die had ik eerst perfect zitten, maar toen ik beter keek was er een weinig verschil en vond ik de boel scheef zitten.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Uithalen dus en opnieuw maken. Alleen dan krijg je de hoeken natuurlijk nooit meer zo mooi als de eerste keer. Ik vind hoekjes maken überhaupt een moeilijk iets. Maar ook dat zal ik met de tijd wel onder de knie krijgen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dit kleine werkje van de Regiodag is klaar en moet nu nog ergens een plekje krijgen. Hier hangt het tijdelijk even aan de Spiegelkast. Want het stokje moet nog even aangepast worden en mooie knopjes krijgen. Maar die moet ik nog even zoeken, die knopjes dan. Ik zal vast nog wel ergens grote kralen hebben en anders de kringloop maar weer eens bezoeken, die hebben ook nog wel eens van die grote houten kralen waar kinderen mee rijgen. Dat komt vast wel goed.

2 Reacties to “Afmaken”

  1. Wat mooi! Dit wil ik ook, maar weinig tijd! PRACHTIG! Hou je t of is t voor t goede doel? Fijn weekend en rustig aan!


Geef een reactie

