decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Genieten van een vrije zaterdag

Terwijl nu, op zondagmorgen, buiten iemand met een poederbus sneeuwvlokjes aan het strooien is en alles waar het ook maar even op wil blijven liggen wit maakt, was het gisteren totaal anders. Regen, regen en nog eens regen. Wat heerlijk dat ik dan deze dag helemaal niets hoef of moet. Na uitgebreid douchen en op het gemak ontbijten ben ik naar zolder gegaan. De regendruppels op het raam heb ik gewoon genegeerd. Jammer voor wie er uit moet, maar ik blijf lekker bij de kachel vandaag en…. ga eindelijk deel twee maken van de mistery scrap From the heart. Die krijg ik netjes thuis gestuurd door Minewood Quilting en die is i.s.m. Bobbin gemaakt. De patronen van Bobbin spreken mij echt aan. Ze zijn zo leuk….

Maar goed, ik begon met het snijden van de blokjes uit alle rode rechthoekige lapjes. Daarna gewoon voor het pakken twee aan twee samen genaaid, en daar weer repen van vier blokjes van gemaakt. Daarna is het even puzzelen om geen twee gelijke blokjes bij elkaar te krijgen. Toen ik het eindelijk naar zin had liggen, snel een foto gemaakt en aan de hand daarvan de repen aan elkaar gezet.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Deze blokjes gingen het dak vormen. Wat leuk… Onder dat dak komt natuurlijk het woongedeelte met ramen en deur. Schoorsteen op het dak en je zou er zo in willen wonen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Vind je ook niet? Toen kwam het nieuwe voor mij: quilt as you go. Dan zet je de blokken, als ze klaar zijn, direct aan elkaar. De twee bovenlagen stik je aan elkaar, het naadje van de tussenvulling knip je af tot op het stiksel en de achterkant naai je met kleine steekjes aan elkaar. Wouw, zo zou ik wel een grote sprei kunnen maken…. 🙂 Maar daar heb ik nog even geen tijd voor hoor.

Moet je nu eens kijken hoe goed dit zo al hangt!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Toen dit aan de hanger hing ben ik begonnen met het inlossen van een belofte: een auto maken voor Jopie’s dromenquilt. Alleen, ik had niet van dat vlies maar wel een heel dun katoenen lapje. Zou dat ook mogen? Vast wel. Daar heel secuur het patroon van de auto op getekend euh overgetrokken dan. In de lapjesbakken restjes gezocht die leuk bij elkaar kleurden en toen aan de slag. Elk stukje naai je apart op de stof. Heet dit nu paper piecing? Ik geloof van wel. Wat is dat leuk om te doen. Het lijkt ook wel wat op het huisjes bouwen alleen maak je het blok nu in één keer.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik heb deze muzikale vrachtwagen nog even opgeleukt met een koplamp en spatborden. Hier is het niet te zien (ik was weer te vlug met fotograferen) maar alle kleine draadjes heb ik netjes weggeknipt, het lapje gestreken en nu ligt de envelop klaar om naar Jopie’s Dromenquiltjes opgestuurd te worden. Op www.jopies-dromenquilt.nl kun je hier veel meer over lezen. Wat geweldig dat er zoveel mensen zijn die zich belangeloos inzetten voor een ander. Eigenlijk zou dit veel vaker belicht moeten worden. Alle goede dingen die gedaan worden. Want zeg nou zelf, het geld, bijvoorbeeld, van dat rapport over Haren had veel beter hieraan besteed kunnen worden. Nu werden er dingen opgesomd die wij, niet daarvoor geleerden,  allang wisten. Mensen lopen werkeloos thuis terwijl overal handen te kort zijn in de zorg en op scholen. Mensen studeren af op dingen die in het dagelijks leven niet eens nodig zijn. Techneuten moeten er komen. Niets neerkijken op mensen die met hun handen werken. Van alles wat moet er zijn… ach ik hou op, ik ga doordraven…. De envelop met de vrachtwagen erin ligt klaar om verzonden te worden… KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En als ik nog eens tijd over heb maak ik vast en zeker nog eens een blok. Ja ja, ik weet het, wat is bij mij tijd over hebben…. komt zelden voor. Ben altijd wel met iets bezig. Zo moet ik nog een geboortespiegel maken. Ik ben al dagen op zoek naar een leuke tekening van een meisje. Eentje met bloemen of een dier of zo.  Zo’n schattig lief meisje. Maar ik kan het nog niet echt vinden. Straks maar eens even in mijn cd-rek kijken of daar nog een plaatjescd-rom tussen zit met wat ik zoek. Vast wel…. hoop ik…

 

2 Reacties to “Genieten van een vrije zaterdag”

  1. Leuk gemaakt zus!!!


Geef een reactie

