decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Dierentuin verwelkomt nieuwe bewoner

Gisteren was het dan eindelijk zover. Na veertien dagen was de olifant zover dat hij zich bij de dieren in de dierentuin kon voegen. De grote oren flapperden vrolijk heen en weer. Net als het leuke staartje.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dit keer klopte het patroon niet helemaal. Zowel bij de kop als bij de oren was het af en toe even zoeken naar het juiste aantal steken. Bij de oren nog niet zo’n probleem, maar bij de kop heb ik af en toe toch wat terug moeten steken. Ook heb ik het tweede oor in spiegelbeeld gebreid, dat vond ik ook net even iets mooier staan. De pootjes heb ik aangepast. Die horen log en lomp te zijn. Zelf heb ik ook de witte streepjes erop bedacht, die heeft het origineel ook niet. Het opvullen van de olifant, nog steeds van het zelfde kussen, viel niet mee. Je moet steeds proberen het geheel in evenwicht te houden want hij moet straks wel op de plank of kast kunnen zitten. Weer een beetje erbij, aanduwen, en nog weer en pluk erbij. En wat ik bij alle dieren al gevreesd had, gebeurde nu prompt. De zak met vulling viel ondersteboven op de grond. Gelukkig niet al te veel eruit en was het snel weer opgeruimd. Maar vandaag moet echt de stofzuiger er wel even overheen. Over het tapijt dan 🙂

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het eind van het staartje krijgt nog een oranje strikje, denk ik, maar dat had ik niet direct bij de hand, dus dat komt dan nog.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De lange snuit blaast voor vandaag het verhaal over de olifant uit…

4 Reacties to “Dierentuin verwelkomt nieuwe bewoner”

  1. Hoi Jenny

    Wat een leukerd! Echt heel mooi geworden.

    Groetjes Maike

  2. Waar heb je het patroontje vandaan! Ik vind hem geweldig

    • Hoi Mieke, een wat late reactie, sorry. Welk patroontje bedoel je? Ik kan hier nl niet uitvogelen welke je bedoelt. Het patroon van de omslagdoek komt van Drops en het patroontje van Old Mac Donald heb ik van mijn dochter gekregen. Geen idee waar ze dat vandaan heeft, maar ik vermoed via Pinterest. Als mijn scan het weer doet wil ik het wel naar je toe mailen.

      groetjes
      Jenny


Geef een reactie

