decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Passen en meten

Het was wat later geworden dan gepland maar rond kwart over tien stapte ik op de leenfiets richting fietsenmaker. Ik kon mijn eigen fiets weer ophalen, fijn! De eerste meters ging prima. Via via nog even langs de brievenbus, allemaal geen probleem. Over het fietspad langs Dindoa, ook geen problemen. Maar na de bocht kreeg ik wind tegen en dat op een gewone fiets. Mijn knieën kraakten, mijn enkels piepten en mijn adem stokte af en toe als er weer een windvlaag kwam. Jeetje hé, wat een oude opoe wordt ik. Dan draai je het fietspad op richting Putten en ga je ook nog eens klimmen. Met de wind pal tegen, een stuur dat niet recht te zetten is en met de wind mee wil en een zadel dat steeds scheef zit. Dat noemt die man dan een vergelijkbare fiets? Nou, ik ben een andere mening toegedaan. Ik ben, op de pedalen, bij de fietsenmaker aangekomen. Maar vraag alsjeblieft niet hoe….  Alleen, nergens was mijn fiets te bekennen. Hij zal toch wel echt klaar zijn? Pfff, gelukkig wel. En na betaling van de winterbeurt kon ik prima tegen de wind in verder fietsen naar Putten. Geen ademnood, geen extra belasting meer op de beentjes. Gewoon zoals ik altijd fiets…. wat fijn dat ze toch elektrische fietsen hebben uitgevonden want jongens, waar zou ik komen zonder dit trouwe metalen ros? Hij heeft me al zo heel wat kilometers vervoert en na deze winterbeurt kan hij er voorlopig weer even tegen.

Natuurlijk moet je bij de supermarkt veel meer hebben dan gedacht. Dan is het echt passen en meten om alle levensmiddelen in de fietstassen te krijgen. Gelukkig lagen er ook nog kleine doosjes en die passen wel achterop. Nou ja, één doosje dan. Met den doos en twee fietstassen vol ben ik dus teruggereden naar huis. De zon ging wel steeds vaker achter de wolken schuil maar het was droog en goed te doen. Boodschappen van de fiets halen, opruimen, echt niet mijn favoriete bezigheid. Ik zet mijn fiets in de schuur en…. ja hoor, sneeuwvlokjes. En tijdens het eten van mijn boterhammetje sneeuwde het toch nog even behoorlijk door. En dan is het al 15 maart!

Na de boterham ben ik naar mijn zolder geklommen en heb de map afgemaakt van de regiodag. Alleen, pech, boekje was net iets breder dan het zakje. En ja, die omslag is toch echt voor dit tekenblok. Wat nu? Het zakje weer losgepeuterd en met zwart biaisband wat verlengd

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

en toen paste het blokje wel in de map. Alleen, het elastiekje voor het potlood was iets te veel, dat moest er weer af.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Wat een leuk werkje was het weer, nu al nieuwsgierig naar wat ze voor november bedenken.

Om vijf uur schoof ik aan voor het eten van pannenkoeken. We mochten kiezen uit naturel, ham, kaas, ham kaas en bacon. Ook voor op de pannenkoeken stond er genoeg. Mmmm, wat is het toch altijd extra lekker als je zelf niet hoeft te bakken. De pannenkoeken vonden dan ook gretig aftrek. Xander vond achteraf kaas en ham in zijn pannenkoek toch niet zo lekker. De pannenkoek, hoe koud ook, bleef maar heet. Maar een naturel pannenkoekje waarop, met veel passen en meten,  je naam staat, nou, dat smaakt wel. En als je dan ook nog eens, met een beetje hulp van de mama van Linda, zelf mag snijden in die opgerolde lekkernij, ja dan is het feest compleet. En plakhandjes kunnen gewassen worden, dat scheelt, want anders waren ze aan mijn stuur vast blijven zitten toen ik terugreed naar huis. Volgens zijn oma kon ik zo weer eens oefenen. Ze moest eens weten hoeveel van de grut nog bij mij over de vloer komt….

2 Reacties to “Passen en meten”

  1. Weer leuk zus! Fijn dat je toch weer ‘heel’ over bent gekomen uit Putten én natuurlijk dat je fiets weer helemaal oké is!!!!


Geef een reactie

