decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Dinnershow

Zoals beloofd, alleen een beetje 🙂 later dan gedacht, nog even over het leuke verjaardagsfeestje van mijn zus.

Na het bloemschikken heb ik me klaargemaakt om naar Hilversum te rijden. Studio 21 ligt aan de Sumatralaan alleen het huisnummer kwam niet in mijn TomTom voor. Ach, het zal wel naast 43 liggen dus… Helaas, verkeerd gegokt. De TomTom wees me links af terwijl het rechtsaf moest zijn. En links af ging ook zo maar niet, daar moest je eerst voor rechtdoor rijden, dan via een straatje en een stukje fietspad ?! terug naar de straat en dan pas kon je nu dan rechtsaf slaan. Alleen… geen nummer 45. Keren en dan toch maar rechtdoor rijden. Helaas, rechtdoor is niet mogelijk, eerst rechts af, dan de rotonde nemen en dan pas weer rechts af. Snapt u het nog? Na een klein stukje zag ik Studio staan en had het gevoel daar dan eerst maar naar toe te rijden en zo waar, het was de goede afslag. Kaartje ‘trekken’ om te mogen parkeren en een plekje gezocht, zo dicht mogelijk  bij de ingang. Want het waaide erg hard maar het was ook zo ongelooflijk koud. En lopen is momenteel ook niet mijn favoriete bezigheid. Jas aan, das om, tas en cadeautje pakken en op naar binnen. In de gang stonden al een aantal gasten te wachten, dus gedag zeggen en… nou ja, jullie snappen wel het hele welkomstritueel…

Mijn zus was zelf iets later maar toch nog op tijd voor de show. We werden door een aardig iemand naar de tafels begeleid en er werd een drankje aangeboden. Ik kan jullie vertellen, het eten en drinken was prima verzorgd. Al had ik natuurlijk in mijn vis tussendoortje de nodige graatjes, dat was wat minder. Maar dat vond mijn andere zus wel prettig, die had het nu een keertje niet.

Een dikke meneer in een knallend pak opende de show en in een mengelmoes van AmerikaansNederlands probeerde hij ons het programma uit te leggen.

 KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De show was echt leuk. Een aantal mensen werden gefeliciteerd of ander zins in het voetlicht gezet. In de quiz waren drie vragen over Nederlandse liedjes zoals bij Ik hou van Holland. Alleen de punten werden er anders verdeeld. Waardoor de rood wit blauwe kant verloor, zo jammer. Niet dat je wat kreeg hoor 🙂 De band was goed. En de show fantastisch. Vooral de kostuums. Wat een leuke dingen zaten er tussen. De show deed heel veel tijdvlakken eer aan. Van de Flower Power tot songfestivalliedjes tot Michael Jackson tot Gouwe Ouwe kwamen voorbij. En zo erg, op één of twee nummers na, kon ik ook alles meezingen. Eng hé? Alles was gebaseerd op tv programma’s. Erg leuk en zeer goed gebracht. Vooral bewondering ook voor het showballet. zoveel passen en dansjes en, nog meer bewonderenswaardig, de snelle omkleed momenten. En er moest wat keertjes haastje repje omgekleed worden. Prachtige kostuums zagen we langs komen.

Wil je er iets van zien? Foto’s zijn niet al te best hoor, ’t Was er een beetje te donker…

de Flower Power tijd en Woodstock

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Michael Jackson

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

The Queen of Sheba

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

het Songfestival

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Love Boat

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

de Honneymoon show

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De foto’s van het IJzeren gordijn tijdperk, Abba en Lady Gaga zijn nou niet echt goed genoeg om hier te laten zien. Maar je kunt natuurlijk wel altijd zelf een kaartje gaan kopen om het te zien. Hoewel ze wel aan de prijs zullen zijn, denk ik.

Kortom, voor je het weet is ook het dansuurtje na het diner voorbij en trekt een ieder weer op huis aan. Om half één kwart voor één (precies weet ik het niet meer) kwam de beveiliging dan ook vragen of we nu toch maar eens weg wilden gaan :). Buiten was het nog steeds akelig koud. Met mijn jongste zus en haar man naar de auto gelopen. Mijn zus had de hele avond al haar nieuwe laarzen uit en aan getrokken, ze deden een beetje zeer. En nu nog zo’n eind naar de auto lopen was ook niet echt optimaal. Toen ze in de auto zat gingen die dingen ook meteen weer uit.

Zus en zwager waren net iets eerder van de parkeerplaats af dan ik want het bleek dat mijn TomTom eerst weer opgestart moet worden als je de auto gestart hebt. Weer iets nieuws! Maar vooruit. Kaartje in de automaat en op weg naar huis. Ik had op de heenweg al gezien dat de oprit bij Laren afgesloten was en al snel kwamen daar ook de omleidingborden van te voorschijn. Keurig de pijlen gevolgd en opeens, zomaar ergens, strepen door het bord, zoek het nu zelf maar uit. De TomTom gaf aan dat ik links af moest. Dus dat doe je dan ook maar. Alleen, weer een wegafsluiting op mijn pad. Door een griebelige donkere woonwijk met flats en allerlei rennende mannen met de kragen hoog op en petten over het gezicht vond ik niet zo geslaagd. En ook daar rij je je eigen dan weer vast. Teruggaan vond ik geen optie. Over het fietspad en de weg bij een benzinestation heb ik de route weer opgepakt en uiteindelijk via het waterwingebied Hilversum uitgereden. Brrr… dan rij je in het donker, helemaal alleen, door het bosgebied heen. Niet echt iets voor mij, maar ja, ik wilde toch wel graag naar mijn eigen bed, dus gewoon doorrijden en niet laten zien dat je het wel eng vindt. Nou ja, niemand had dat gezien hoor! Uiteindelijk kom je uit op de A1 en dan is de weg beter bekend. De harde wind liet me slingerend over de weg rijden. Ik leek wel bezopen. En dat van alleen jus en cassis. Gelukkig slingerde heel wat auto’s zo over de weg heen. Het leek ook wel of die harde wind dwars door de auto heen waaide. Yek….wat was het koud. En de kachel loeide toch behoorlijk. Om kwart voor twee lag ik, nog klaar wakker, in mijn bedje. Nog even nagenietend van een gezellige avond. Zus, dank je wel….

 

Geen reacties to “Dinnershow”

Geef een reactie

