decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Te lang geleden

Jeetje… Wat is het al lang geleden dat ik een blogje heb geschreven. Het is dus ook de hoogste tijd om jullie bij te praten. Na het dinnerfeestje kwam het er op de één of andere manier niet van. Natuurlijk de voorbereidingen van de Paasnachtwake en de Beleeflessen van het NME. De belastingpapieren moesten de deur uit, bloemschikken voor de CES en het scribaat nemen behoorlijk wat tijd in beslag.

De Paasnachtwake was een geweldig fijne nacht. Op de site van gknermelo.nl zijn de foto’s te zien. De Stepdance, de GPS tocht, de diensten, het buffet, de creatieve activiteiten maar ook de quiz en de karaoke waren een succes. Wat vooral veel indruk maakte waren de foto’s van de staties. Prachtig. We zullen heel hard moeten werken om volgend jaar weer zo’n goed programma in elkaar te knutselen. Voor het creatieve gedeelte hadden we al iets gevonden op de beurs in de Broodfabriek te Rijswijk. Alleen, dat moeten we nog wel even gaan promoten en zelf uitproberen.

Na de PNW komen een paar uitzakdagen en dan een weekje van bedanken, opruimen en afwerken. Op woensdag was ook de eerste beleefles van NME met de ….school.  Wat een leuke groep en wat een goede vragen kwamen er uit de groep. Linda en ik hebben een nieuwe taak. We wandelen in het begin van de route in het bos en als de groep langs komt vragen we naar de naam van een leerling. De ene keer roept de aangesprokenen dat hij/zij er is en dan…. dat hou ik nog even geheim. (er komen nog meer klassen langs) En anderen reageren helemaal niet en ook daarop wordt een reactie van de groepsleider gegeven. Het maakt de tocht extra spannend. Zo spannend zelfs dat een meisje de hele tocht gedacht heeft dat ze wel uit de groep gehaald zou worden omdat ze gezocht werd. Die houden we er dus in. Afgelopen maandag is Linda alleen geweest, volgende week gaan we waarschijnlijk weer samen. Dat ligt er aan of ze ergens mag invallen of niet.

Ook het verhaal bij het Paaltje van Janus blijft emoties oproepen. Niet alleen bij de kinderen en de juffen (meesters heb ik nog niet gezien, Linda maandag eentje) maar ook nog steeds bij de verteller zelf. Wat fantastisch van deze mensen dat ze zich elke keer weer inzetten om het te vertellen nu het nog kan.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Afgelopen weekend zijn we zaterdagavond naar het muzikale kerktheater Vaya Con Dios geweest. Wat een prachtige teksten en muziek. Het paste allemaal zo mooi bij elkaar. Anneke, Linda en ondergetekende hebben er echt van genoten. Daarna nog even lekker bijkletsen met allerlei bekenden en onbekenden. Op YouTube en via de kerkomroep (meen ik) zijn er nog dingen van te zien en te horen. Geniet dus ook nog even van dit prachtige muziekstuk dat je door het leven leidt.

Zondag zijn Linda en ik naar de beurs in de Broodfabriek te Rijswijk geweest. Carin moest hard aan het werk maar had ook graag meegegaan. We hebben heeeeel veel tijd aan de quiltkant doorgebracht. Wat een prachtige werkstukken hingen er. Natuurlijk hangen er dingen die niet je smaak zijn, al is dat maar heel weinig. 🙂 Het meeste vind ik prachtig. En natuurlijk moet je even van dichtbij bekijken hoe iets gemaakt is. En natuurlijk is het heel moeilijk om er dan met je vingers van af  te blijven en niet even de achterkant te bekijken. De hoek met de huisjesquilts was ook leuk en herkenbaar. De prachtige huisjesquilt van Marina uit Bilthoven hing er trots te pronken, net als die van de ‘aanstichtster’ van deze hype Janneke. Wat zijn ze mooi. Net als al die andere quilts waarbij soms ook een heel verhaal te vertellen was. Het wordt de hoogste tijd dat ik mijn quiltje ook afmaak…. alleen nog even tijd vinden daarvoor. zucht

Verder heb ik veel tijd in het ziekenhuis doorgebracht met wachten. Maar….De nieuwe zolen zijn nu gisteren opgehaald en het is afwachten hoe het nu verder gaat. Heb nu wel hele zere voeten, maar goed, dat was me al voorspeld. Ik heb niet de spierpijn die me er ook bij beloofd was, gelukkig.  Deze zooltjes zien er heel massief uit. Er zit op de hakken een zachter materiaal. De ondersteuning is heel anders dan met de oude zooltjes. Vooral op de overgang van hiel naar voorvoet (zo noem ik het maar even) is een heel verschil en dat is ook de grootste pijnplek. Over veertien dagen mag ik weer op controle. Ze leverden gisteren wel extra service. Want ik moest om half drie er zijn en mocht toch om even over negenen mijn zolen al meenemen. Waarom die verandering in tijdschema?

Gisteren hebben we namelijk afscheid genomen van Charlotte. Een meisje dat heel aanwezig was bij haar mama, maar na 25 weken en 5 dagen zwangerschap was het over. Een prachtig afscheid hebben ze hun meisje gegeven in een kleine kring van mensen die om hen heen stonden en steunden. Wat blijft afscheid nemen toch moeilijk, helemaal als je het onder je hart gedragen hebt. Woorden schieten daarvoor te kort.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De naaimachine heb ik alleen maar zien staan, deze weken. Ik heb al wel wat gebreid aan de giraffe maar nog niet echt veel. Wat ik wel gedaan heb is borduren. Eindelijk, na ik weet niet hoeveel tijd, is eindelijk de letterlap af. En hij is me toch leuk geworden. Oh, wil je ‘m ook graag even zien. Nou dat kan geregeld worden…. even de foto van mijn fototoestel halen, momentje aub….

tatatata….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het ziet er nu wat gelig uit vanwege het lamplicht, maar als je flitst is het helemaal niets, dus hier moeten jullie het even mee doen. Straks krijgt hij een sopje en gaan we ‘m mooi inlijsten. Althans, als ik er de juiste lijst bij kan vinden.

Tot slot wil ik nog even mijn post behandelen. Toen we gisteren terug kwamen lag er een mooie kaart op mijn deurmat. Het was ook de enige post (geen rekeningen dus altijd goed) en hij was van mijn buurjongen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Nou, Zo  kan een verdrietige dag toch nog een gouden randje krijgen. Lief hè?

 

Geen reacties to “Te lang geleden”

Geef een reactie

