decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Ik heb goede (d)raad nodig….

Linda had bij IKEA een stoel gevonden die heerlijk in haar slaapkamer kon staan. Alleen, de hoes was toen van de kussens en ach, lapje kopen, hoes naaien en je zit voor een prikkie. Maar nu mag die zelfde stoel naar de babykamer. Dan kan je lekker zitten als je straks de kleine de voeding moet geven. Alleen, mam, die kleur van de hoes past echt niet in de kamer hoor. Tja, wat zegt een oma in spé dan? Juist! Dan moet je een nieuw lapje kopen en dan maak ik wel weer nieuwe hoezen.

Dat lapje vonden we dus afgelopen week. Kussens gelijk mee naar mijn huis en donderdag daar prachtige hoezen voor gemaakt :). Alleen bedacht ik me dat ik er deze keer wel eens beter een flap aan kon maken zodat het bovenkussen niet steeds naar beneden glijdt. Dat lukte ook prima. En het is vast erg fijn om een paar knopen door het kussen te trekken. Die heb ik nog wel. Alleen, elke keer als je de draad strak aantrekt knapt het. Zelf met een aantal draden bij elkaar. Dat is balen. En zo sterk ben ik toch echt niet. Dus nu moet ik nog maar eens gaan bedenken waar ik heel stevig garen vandaan haal. Toch maar even naar de markt straks?

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

Hier staan ze even op mijn bureaustoel, want ze maken mijn kleine atelier wel erg vol anders. En zeg nou zelf, een paar knopen erop maakt ze gelijk een stuk aantrekkelijker. Dus mocht iemand een goede (d)raad voor me weten, ik hou me aanbevolen.

Die hoezen naaien is zoveel werk niet dus ging ik verder met de volgende klus. De klamboe aanpassen. De kleuren van de vlaggetjes was nou niet echt wat Linda en Ed zochten. Het groen, blauw en roze past niet zo goed bij oranje, geel en rood. Dus de lapjeskist opgezocht en nieuwe vlaggetjes geknipt. Daarna de sliert onder de naaimachine door, keren en strijken. De vlaggenlijn is klaar.

Maar dan begon de moeilijkste klus. Eerst heel voorzichtig de rand eraf halen. Gelukt! Daarna de oude vlaggetjes van de ring halen. Pfff, ook dat ging zonder scheuren. De nieuwe vlaggetjes er aan gespeld en toen heel voorzichtig onder de naaimachine doorgehaald. Yes! Op één vlaggetje na zat het er keurig aan. Weer lospeuteren en opnieuw vastgezet. Goed gegaan! Het bandje heb ik er met de hand opgenaaid.  Eigenlijk zijn de vlaggetjes nog leuker als je er iets aan naait. Maar wat? De kralenkast opengetrokken en gezocht, en gezocht en gevonden. Allemaal kinderkralen zoals een ster, hartje, vliegtuigje en paraplu. Maar helaas…. net niet genoeg om alle vlaggetjes te voorzien. Om en om dan? Nee, niet echt leuk. Verder zoeken dan maar… of nee, beter gezegd, morgen verder want het is etenstijd!

Gisteren heeft Linda er allemaal kraaltjes aangezet en kijk eens hoe leuk dat staat….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Nu hangt de klamboe voor het raam van de logeerkamer uit te hangen. Want de klamboe zelf is nogal gekreukeld. Hoewel na een nachtje hangen de meeste kreukels al wel verdwenen zijn. Het hele resultaat gaan jullie tzt zelf maar bekijken als de kleine geboren is 🙂

Geen reacties to “Ik heb goede (d)raad nodig….”

Geef een reactie

