decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Creatief bezig

Wat we nog meer doen dan vakantie vieren? We gaan op muggenjacht. Gewapend met klepper en stofzuiger zijn we gisteravond zeker een kwartier op jacht geweest naar heeeeel veel grote langpootmuggen en een paar van die kleine prikkers. We hadden  lang buiten gezeten en al die tijd had de deur open gestaan. Dat is vragen om moeilijkheden. Ook toen we naar bed gingen hebben we nog even jacht gemaakt op twee van die kleine muggen, want die kunnen gemeen prikken. althans, bij mij. Nu heb ik mijn tubetje zalf wel meegenomen, maar voorkomen is beter dan genezen. Ik dacht echt dat we al die prikkers gehad hadden maar helaas, vanmorgen waren de eerste muggenbijtjes al druk bezig van prik bult te worden en natuurlijk de daarbij behorende signalen achter te laten. Balen. Na het douchen straks maar snel insmeren.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Of we vandaag buiten kunnen zitten is nog even de vraag. Het is wat grijzig buiten en het regent zachtjes… Gelukkig is de temperatuur wel aangenaam. Wie weet knapt het zo nog op, het is nog vroeg.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Eigenlijk wilde ik het nu even helemaal niet hebben over alle bijzaken. Ik wilde even laten zien dat we ook creatief druk bezig zijn. Dat wil wel als je lekker in het zonnetje zit (als die niet schijnt lukt het ook hoor).

Op nog twee kleine onderdelen na, maar die komen met het vullen wel, is dit klaar. Daar moet nog iets voor besteld worden en dan kan het opgevuld worden. Ja ja, ik weet het, ik spreek in raadselen en, sorry, dat hou ik nog even zo 🙂

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Gisteren heb ik mijn deken maar weer eens te voorschijn gehaald. Daar was ik al eens, ergens in november, mee begonnen en die moet straks wel af zijn als de nieuwe wereldburger komt. Het is een voor mij vreemde manier van borduren. De kruisjes staan afgedrukt  maar je hebt er wel een patroon bij wat je verteld welke kleuren je moet gebruiken en hoeveel kruisjes daarmee weggewerkt moeten worden.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Volgens de beschrijving moet je met drie draadjes DMC werken, wat ik ook ijverig had gedaan. Tot ik er gisteren opnieuw aan begon en nooit meer aan drie draadjes had gedacht. Ik was meer bezig met het feit dat ze niet genoeg garen hadden bijgeleverd. Als ik dan de bovenkant van de lepel zilverkleurig maak, kom ik er ook wel. Thuis heb ik garen genoeg en Carin had ook wel wat mee, dus dat zou moeten lukken. Toen ik de lepel tot het strikje klaar had, bemerkte ik dat ik met twee draadjes bezig was en…. dat dit veel mooier uitkwam dan de aangegeven drie draadjes. Heel veel mooier. Ik heb me dan ook niet bedacht en alle toen gemaakte kruisjes met drie draadjes uitgehaald. Dat was het blok met de ster en de wolk, rechts onderin, een groot deel van de rand en het bordje. Jammer van het werk maar als ik iets doe wil ik het graag goed doen en ook dat het er netjes uitziet. Inmiddels is de lepel af met de draadjes die uit de wolk kwamen, zit de ster er ook al weer in en met de wolk ben ik al weer begonnen. Niet met de aangegeven kleur, want daar is de draad bijna van op. Maar er zijn nog genoeg andere draadjes en we mixen gewoon iets anders, staat overigens ook best mooi.

Ook Carin is druk bezig, bij haar is het eerste blok van het sneeuwpoppen borduurwerk ook al af. En dat ziet er ook erg leuk uit. Misschien mag ik er nog eens een foto van laten zien. Nu zit ze druk te werken aan blok twee….

 

2 Reacties to “Creatief bezig”

  1. Hoi Jenny

    Ik reageer heel slecht op muggenbulten, ze worden altijd groot, dik en rood. Als ik er veel heb, krijg ik er koorts van, kan er echt ziek van worden.

    Smeersels helpen bij mij amper. Maar anderhalf jaar geleden heb ik een apparaatje ontdekt dat mij veel verlichting geeft, de Bite Away. Dat is een klein apparaat van rond de 30 euro, dat op een klein plekje hitte afgeeft op de muggenbult, waardoor het gif afbreekt. Het brandt even, maar het resultaat is, dat je er veel minder last van hebt. Minder zwelling en veel minder jeuk.

    Via Google makkelijk te vinden als je zoekt op Bite Away.

    succes!

    Groet van maike

    • Hoi Maike, dit verhaal klinkt heel herkenbaar, dus bij thuiskomst ga ik ook eens kijken. Gelukkig heb ik een zalfje van de huisarts dat ook heel goed helpt, mits ik maar direct smeer na het ontdekken. Anders blijf ik smeren en krabben en ontsteken enz enz. Dank je wel voor je tip en jij ook sterkte ermee!
      Groetjes
      Jenny


Geef een reactie

