decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Een weekje later

Na het vorige verhaal zijn we een weekje verder. Maar absoluut niet een weekje fitter. De afgelopen week heb ik veel geslapen en was het regelmatig: moet ik alweer eten of is het alweer tijd voor een glas thee of limonade of bouillon?  En nog steeds ben ik niet fit. Mijn hoofdpijn zeurt nog op de achtergrond, de buik doet sinds gisteren niet echt meer zeer maar als ik wat gegeten heb moet ik kort daarop wel richting toilet rennen. Ook blijf ik wat licht in mijn hoofd. Toch gaat het gelukkig langzamerhand wel wat beter, maar het gaat me veel te langzaam.

De reactie van MacD was te verwachten. Ze hebben alles nagekeken, hygiëne staat voorop, blablabla, kan eigenlijk nergens inzitten. Beterschap en ik hoop dat u blijft komen bij onze restaurants. Wat denken ze zelf na deze ervaring? Ik liep er toch de deur al niet plat, maar voorlopig zien ze me echt niet meer. Één week ellende is meer dan genoeg. Wat me ook opvalt is, nu je dit zelf verteld, er ineens heel veel mensen zijn die ook ziek zijn geworden na iets te hebben gegeten bij deze fastfoodketen. Toeval of gebeurt het toch vaker dan wij dachten?

Toch ben ik uiteindelijk gisteren wel met Linda en haar schoonzusje naar de markt in Utrecht gegaan. De dekentjes moeten nodig omgezoomd worden met een strook katoen en er moeten nog lakentjes gemaakt worden en zo nog wat dingen. Het is altijd heerlijk om over de Utrechtse lapjesmarkt te struinen. Hier kijken, daar voelen, want dat schijnen mensen met een tik voor lapjes nou eenmaal graag te doen, en soms een aankoop doen. Gelijk bij de eerste kraam was het al raak. Prachtige lappen. Jammer genoeg geen groen of rood maar met deze lapjes kom ik al een heel eind.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik weet nog niet precies zeker wat ik in mijn eigen box straks wil, een kleed met schaapjes of met huisjes. Dit kan bij alle twee de patronen gebruikt worden, dus heb ik ze gelijk gekocht. Nog een lapje rood, witte katoen voor lakentjes en een schattig lapje met beren om een dekbedhoes van te maken.KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De kleine krijgt straks en thuis en bij oma zo’n mooie hoes met beren. En dat voor maar een euro per meter. Even naadje stikken en klaar ben je. Linda heeft ook heel mooi katoen gekocht voor in de wieg. Dus nu kan ook dit project afgemaakt worden. Binnenkort, als de tafel in haar praktijkruimte in elkaar staat, de naaimachine maar mee naar haar nemen. Kan alles in één keer afgemaakt worden.

Voor mezelf een mooi rood streepjesstofje meegenomen en een flanelletje met allemaal felle kleurtjes. Mijn dag kon wat dat betreft niet meer stuk. Linda heeft me netjes thuis afgeleverd en na een kopje thee heb ik haar uitgezwaaid. Ben op de stoel gaan zitten en….

Ik heb zeker anderhalf uur, ongemakkelijk dat wel, in de stoel liggen slapen. Helemaal total loss! Mijn hoofd leek wel een draaikolk. Concentreren is momenteel niet echt mijn ding. Dus… :)…. doe ik vandaag alleen maar dingen waar ik niet te veel over na hoef te denken. Net wat pagina’s gescand, wat zitten borduren, maar even een was gedraaid en nu dan even bloggen. En wat ik daarna ga doen, ik weet het nog niet, waarschijnlijk weer even uitpuffen…. al hoe wel, ik moet nog even een mailtje sturen naar de firma van het dekentje. Ik had een kleur borduurgaren er helemaal niet bij zitten en een aantal strengen zijn niet met genoeg draadjes geleverd. Dan borduur ik nog met twee draadjes en niet eens met de aangegeven drie draden per keer. Even kijken of ik er iets bij kan krijgen. Heb inmiddels wel een rand met eigen garen aangevuld. Dat was nog over van de beertjes, maar goed, dat andere garen moet echt via hun komen, dat is hier niet te verkrijgen. Op de letters na is nu de hele linkerkant klaar net als de onderrand. Blijft er nog genoeg over om te borduren hoor.

Geen reacties to “Een weekje later”

Geef een reactie

