decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Huisjes van steentjes

In de vakantie zoeken we altijd stenen. Niet dat we er verstand van hebben, verre van dat, maar leuk voor het aanvullen van het randje in de tuin. Mochten ze daar ooit gaan graven over tighonderd jaar, zijn ze verbaasd daar stenen uit Duitsland, België, Frankrijk, Luxemburg, IJsland en nu dan ook Kroatië te vinden. Zeker weten. We nemen geen vrachten aan stenen mee, dat nou net weer niet. Hoewel, deze vakantie spande wel de kroon, dat dan weer wel. En waarom? Nou het komt omdat we iets heel leuks gezien hadden in een winkeltje in Rovinj. Alleen, wij, Carin en ik, hebben niet echt een magneetbord dus had het geen zin deze huisjes mee te nemen. Wat je dan wel kan doen is zelf steentjes zoeken die blijven staan en dan zo zelf een beetje na-apen en wat nieuws verzinnen.

Dit is het resultaat:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Twee lijsjes met blauw getinte huisjes voor Carin. Natuurlijk een vuurtoren erbij. Nou ja, natuurlijk, eigenlijk had het een kerk moeten worden maar daar leende de steen zich niet echt voor en aangezien Carin gek is op vuurtorens het zo opgelost.

Zelf heb ik een ander tintje,

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Bij mij vallen de zwarte klemmetjes iets meer op. Wie weet maak ik die ooit ook nog eens geel. Maar het geeft wel een klein beetje weer wat we daar op het grote bord zagen maar dan net even anders. We hebben ook niet zulke mooie rechte stenen gevonden als die meneer van het winkeltje, dat scheelt ook al. Maar ik vind dat de lijstje geslaagd zijn, dus is het allang goed, toch?

Ook hebben we een paar grotere stenen meegesjouwd. Daarop moet een kerkdorpje komen. Pfff, wat een bewondering voor de mensen die dat oa in Rovinj elke keer op de stenen schilderen. Die hebben natuurlijk wel het dorp in natura voor zich, wellicht werkt dat makkelijker.  Mijn grote steen lijkt erop maar is verre van compleet.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En ook lang niet zo mooi. Hoewel de foto ook niet echt scherp is, zie ik nu. We zullen het er even mee moeten doen. Binnenkort waag ik me aan de hele grote steen van Carin, maar dan zoek ik eerst een foto op en ga aan de hand daarvan de steen maken. Is vast een beter plan dan dit ‘uit je hoofd’ maken.

 

 

Geen reacties to “Huisjes van steentjes”

Geef een reactie

