decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

’t Begint op te schieten

Brrr, wat begon de donderdag koud en nat. De hagel tikte tegen het raam en ook de wind liet zich niet onbetuigd. Ik blijf lekker binnen vandaag. Eten genoeg in huis, dus wie doet me wat. Maar toen kwam het dilemma: achter de naaimachine kruipen of toch maar borduren… Nou eerst maar eens ontbijten. En omdat het nieuws nog niet was afgelopen maar even een paar steekjes borduren… en die paar steekjes werden steeds meer steekjes. En omdat je hier even goed je aandacht bij moest houden eerst de rand even afborduren en dan… Dan moet ook de tweede kant geborduurd worden, want je schiet immers al goed op. En voor je het weet ben je al een lekker eind opgeschoten.

Helaas waren de aantal bijgeleverde kleuren borduurzijde niet voldoende. Sommige kleuren heb ik in het geheel niet gebruikt, andere kleuren waren of te weinig of helemaal niet aanwezig. Ik heb de firma in mijn prachtigste steenkolen Engels wel een mailtje gestuurd maar dan nog, stel dat ze het garen zouden nazenden, is het niet op tijd hier om het dekentje op tijd af te hebben. Dus naar Den Oude in Harderwijk en daar wat strengetjes blauw en groen gekocht. Deze actie kwam spontaan op, dus de deken lag nog thuis. Gelukkig, de kleuren matchen prachtig. En wat een mazzel dat ik van de blauwe zijde twee strengetjes heb gekocht want…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

Ik kwam net een hoek tekort met één streng. Daarna heb ik ook de tint lichter blauw er nog even ingewerkt. Ik lag dan ook pas tegen half twaalf in bed. En, niet verder vertellen, eigenlijk is dit helemaal niet goed voor mijn nek en schouders. Dat voel ik nu ook wel 🙂 maar het is zo leuk om te maken. Nu alleen het middenstuk nog en de lijntjes en letters. KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De plaatjes horen bij een Engelstalig kinderliedje waarbij de kat viool speelt, de hond lacht en de koe over de maan springt. Carin had in de vakantie de tekst en het liedje al eens opgezocht. Ik zit er aan te denken de tekst op de achterkant te zetten. Maar of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren moet ik nog even bekijken, want het zijn wel heel veel regeltjes.

Vandaag ga ik toch echt achter de naaimachine zitten. Dekbedhoesjes maken, lakentjes stikken en wat kleine klusjes. Ook liggen er nog de lapjes van de hartjesbom die nodig bloemetjes moeten gaan worden. Nog genoeg te doen, laat ik maar snel verder gaan…. ontbijtje maken, douchen en dan aan de slag!

Geen reacties to “’t Begint op te schieten”

Geef een reactie

