decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Veel gedaan

Hè hè, daar ben ik weer eens. Lang niets gelezen! Toch houdt dat niet in dat er in die tussentijd niets gedaan is. Zo hebben Linda en ik onze kralenworkshop voorbereid. Kralen gekocht, voorbeeldjes gemaakt, zakjes gemaakt en al dat soort zaken meer. De workshop is in een vakantiecentrum voor mensen die al een dagje ouder zijn of die iets mankeren. Die worden een week lang heerlijk verwent en op de echte verwendag kunnen ze er voor kiezen om een ketting te komen maken. Vorig jaar hebben we dat ook al eens gedaan. We begonnen met een paar dames en een heer, paste met gemak aan de grote tafel. Al snel werd hun voorbeeld gevolgd en moest er nog een tafel bij. We houden het simpel, hebben draad dat niet splijt of waar een naald bij nodig is. We hebben ook weer magneetsluitingen gekocht, wat dat was een reuze vondst, vorig jaar. Nu alleen nog een paar zakjes maken en wat lintjes krullen en we kunnen aan de gang. Nou ja, de 18e pas hoor, dus we hebben nog even. Dit is één van de vele voorbeeldjes die we gemaakt hebben:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dit is een heel simpel te rijgen sierraad, we hebben ze ook met meer draadjes. Keuze genoeg dus.

Verder is de deken klaar. Ik had er nog wat borduurgaren bijgekocht en dat kleurde wonderwel. Dat is altijd maar afwachten als de deken thuis ligt en jij in de winkel staat. Hij is zelfs al gewassen. en nu alle achtergrondkruisjes weg zijn is het een plaatje.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Verder zijn inmiddels ook alle lakentjes gemaakt en alle dekbedjes gestikt. Vier hoezen en zeven lakentjes. Hebben jullie dat nu ook. als ik keurig met de centimeter aan de slag ga kun je er donder op zeggen dat het scheef is. Doe ik het zo, uit de losse hand, dan is de naad recht. Hoe bizar is dat? Je snapt wel dat uiteindelijk de centimeter een slinger kreeg richting la en ik het zonder het meetlint gedaan heb. Inmiddels is al het beddengoed gewassen en of al naar Linda of in de wachttas terecht gekomen. Mmmm, al met al een flinke tas vol al.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Er zijn nog een paar dingen die ik moet doen. De wieg bekleden bij Linda, haar stoelkussens vast zetten, twee boxkleden maken, een hoes voor het voedingskussen stikken en een hoesje voor het wipstoeltje maken. Dat heb ik ooit van Hans en Connie gekregen, dat stoeltje, toen Linda geboren werd. Na de wasbeurt is het dekje keurig schoon geworden. Je snapt niet dat het zo vies kan worden als het niet gebruikt wordt en zo op zolder ligt. Maar goed, het is schoon, maar dat blauwe kleurtje past eigenlijk niet meer zo best bij mijn spulletjes in de kamer. Maken we toch een nieuwe 😉 Er liggen nog restjes genoeg.

Toch ben ik eerst met mijn BOM verder gegaan. De bloemen had ik een tijdje terug al gemaakt maar moesten er nog op vast genaaid en ‘aangekleed’ worden, dat was nog niet klaar. Dat heb ik gisteren gedaan.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het irriteerde mij mateloos dat de bovenkant niet geheel gelijk liep. Daar moest ik toch een oplossing voor vinden. En die bedacht ik door het randje wat om deze bloemen heen komt. Gewoon strookjes en blokjes. Aan de zijkant worden dat wel niet zulke grote strepen en blokken, maar zo is het probleem wel opgelost. Dus alle restjes uit de bakken gezocht die er wel bij pasten en een rij gemaakt. Dat was eigenlijk een werkje van niets.

Eén van de sterblokken vond ik niet netjes doorgequilt. Dus die heb ik los zitten peuteren. Daardoor viel het volgende blok eigenlijk ook niet meer zo netjes, dacht ik. Ook loshalen maar. Al met al heb ik dus al het doorstikwerk losgepeuterd en weer gestreken en weer doorgeregen. Daarna heb ik de rand om de bloemen gemaakt en het geheel aangepast aan mijn maat van het werk. Dat is zo’n anderhalve tot twee centimeter meer, schat ik. Dit geheel aan de lap genaaid en zie hier de ‘vier maanden’ is prachtig hangen. Ja ja, ik weet het, er moet nog doorgepit gaan worden. Maar de week is nog niet om….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Deel 5 is met kippenwagentjes. Die liggen al geknipt klaar om verder verwerkt te gaan worden. Vanmiddag al wel, misschien….

Geen reacties to “Veel gedaan”

Geef een reactie

