decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Bolletjes en lapjes

De ochtend begon goed, de zon scheen uitbundig en het kwik liep lekker op. Na de nodige dagelijkse beslommeringen zoals bed opmaken, douchen en aankleden toog ik naar beneden om een bakkie thee te zetten en een broodje te eten. Als ik bij het aanrecht kom zie ik tot mijn grote schrik dat er een spin in de theepot zit. Yek! Sinds wanneer houden spinnen van thee? En dan nog, die theepot is hartstikke leeg.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik geloof direct dat onze Lieve Heer die spinnen met opzet heeft gemaakt en daarbij een bepaald doel voor ogen had. Maar wel jammer is dat ze niet buiten blijven.  En toen dat kleine beestje ook nog ging lopen, hij bleek aan de buitenkant te zitten, tja, toen was het heel jammer…. Ja ja, ik weet dat dit heel hele kleine dier banger is van mij dan ik van hem, al hoe wel……!  Maar ik heb hem toch liever niet in huis en al helemaal niet in de keuken of theepot.

Toen ik terug kwam van de twee jaarlijkse borstcontrole was Linda al bij mij. Samen nog een bakkie thee gedaan en even naar de Facebookfoto’s van Marina gekeken want die had zo’n leuk stofje binnen gekregen. En aangezien het wipstoeltje nog van een nieuw deklaagje voorzien moet worden :)…. Maar ook de bandjes zijn niet zo mooi meer dus eerst naar de markt in Putten en dan door naar Den Dolder. Zo gezegd zo gedaan. Gelijk nog een lintje mee genomen en wat kartelband. Zeg, je hebt nu een mooie wandelwagen staan, maar zitten daar ook lakentjes en dekentjes bij? Anders kan je ‘m nog niet gebruiken. Linda dacht niet dat ze die gezien had. De kraam op de markt had niet de kleur zeegroen die ze graag zou hebben voor een dekentje. De Wibra had laatst wel iets liggen in die kleur, dus op naar de oud collega’s. Zeegroen is het niet geworden, wel dit

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik heb volgens mij boven nog een bolletje oranje liggen en dan ga ik maar eens een dekentje voor de kinderwagen maken euh haken. Of kleine blokjes of randjes gekleurde hartjes in wit. Krijgen jullie vast nog wel te zien.

Na de markt een bakkie thee bij IKEA gedronken, kwamen we toch langs, en zonder daar ook verder maar iets te kopen zijn we daar weer uitgelopen om onze weg naar Den Dolder te vervolgen. Wel goed noteren, dat we er niets kopen is vrij uniek.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Nu staat deze vrolijke voorjaarstas in mijn huiskamer te lonken met daarin onder andere deze lapjes….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En voor de rode stof met roze hartjes ben ik gegaan, erg hè 😉 Dat een foto je zo kan verleiden. Toch wordt het dekje wel met meer kleurtjes, denk ik, want ja, stel dat het een jongen wordt dan is rood met roze toch niet zo geslaagd. Maar met dat lapje kan ik nog genoeg andere dingen bedenken.  In het blad dat ik meekreeg stond ook een heel mooi quilt en ik heb nog een boek met iets heel leuks erin en…. oh jee, dat lapje is nooit groot genoeg om dat allemaal te maken.  Wat erg, dan moet ik tzt weer op zoek, maar dan jok ik hoor. lapjes zoeken is best leuk werk.

Toen zijn we via Leusden terug naar huis gegaan, gisteren. Linda was moe en hing lekker op de bank. Ik moet nog steeds mijn tuinmeubelen van het laagje stuifmeel ontdoen. Een klusje voor zo? Ik ben lekker in mijn stoel gaan zitten breien. Als de aap af is kan ik gaan haken. Linda heeft de staart gepunnikt. De rest zet ik vandaag of morgen, met de andere dieren, verder in elkaar, opvullen en dan zijn alle jungledieren gebreid en kunnen ze de kast op. Wel in de babykamer hoor.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

Geen reacties to “Bolletjes en lapjes”

Geef een reactie

