decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Kippetjes en hartjes

De kippetjes zijn af. Maar wel weer totaal anders dan dat ik eerst bedacht had. De grote knopen die ik eerst had kleurde toch niet zoals ik het graag zag. En ik heb heel wat knopen op de kippen gelegd in alle soorten, maten en kleuren. Nu heb ik hier en daar wat vilt gebruikt in plaats van grote knopen en ook wat van die kleine kraaltjes. Links om het hartje en rechts op de wielen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En ook de blokkenrand erboven is klaar. Ik hoop niet dat ik nu iemand boos of verdrietig maak, maar de lapjes die erbij zaten vond ik nou niet echt leuk voor de rand erboven. Hoe ik de driehoeken ook schoof, het werd steeds een chaos. Er was voor mijn idee gewoon geen kleur die in alle blokken terug zou kunnen komen. Hoe los ik dit nou weer op. De lapjesdoos erbij gepakt en dan maar zoeken naar een kleur die er bij past, naar mijn smaak dan 🙂 Het werd een soort oranje/bruin. Met de Martymal gaat dat snijden heel vlot. Alle blokken waren ook zo genaaid. Dan kunnen ze er nog wel even gauw aangezet worden, nieuwsgierig als ik was naar het resultaat.

Alleen, als je iets even snel wilt doen gaat het altijd mis. Gisteren dus ook. Straks haal ik de rand verder los en stik hem opnieuw aan de kippetjes vast. Daarna nog even dubbelen en dan is ook deel vijf klaar. Laat deel zes maar komen…..

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Na bijna twee uur bijgekletst te hebben met Carin ben ik dan toch nog maar even aan de deken voor de kinderwagen begonnen. De eerste toeren heb ik wel even moeten kijken hoe wat waar welk. Want elke keer je draad afknippen levert een stortvloed aan draadjes op. Ik heb mijn haakwerk dan ook iets aangepast. De gekleurde toer haak ik als hij aan de beurt is en dan ga ik weer terug naar het begin en haak met wit de volgende toer erop. En dat gaat prima want toen ik mijn bedje ging opzoeken had ik al dertien centimeter gehaakt. Gaat dat snel of niet.

 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

Het patroontje vond ik via via, weet echt niet meer hoe, en is te vinden op:   http://charami.com/2012/04/22/patroon-hartjesdeken/

 

Geen reacties to “Kippetjes en hartjes”

Geef een reactie

