decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Volle dierentuin

Dat één telefoontje je leven op z’n kop kan zetten heb ik onlangs gemerkt. Als donderslag bij heldere hemel kwam de uitslag van het borstonderzoek binnen. Alles was al door de assistente van de huisarts geregeld, het enige wat ik maar hoefde te doen was me op de opgegeven  tijd melden.  Dat doe je en gelukkig ging Linda met me mee. En al is de code 0 en zeggen ze dat je je niet ongerust hoeft te maken, in je achterhoofd blijft het meespelen.

Een hele dag van onderzoek en de uitslag horen. Van code 0 ging het naar code 4, moest zeker rekening houden met een operatie. Het zag er niet zo goed uit allemaal. Eén vlekje waren er ook twee geworden.  Maar hoe wat waar precies konden ze me nog niet zeggen. Er waren eerst nog twee werkdagen nodig om de puncties goed te onderzoeken. In plaats van drie waren dat acht prikken geworden…. Spannend! Ik was in mijn hoofd al bezig van alles en nog wat te plannen en uit te werken.

En dan, na bijna nog een uur wachten in de wachtkamer, komt er een arts in opleiding melden dat de uitslag goed is. Goed? Je weet even niet zeker of je het wel goed verstaat. Ja, GOED! Geen operatie, geen kuren of wat dan ook…. althans, ik moet nog even temperen, deze keer niet. De behandelend arts wil wel over een half jaar kijken of er niets in de plekjes veranderd is. Een aardige man die mijn verbazing snapt en aan de hand van alle foto’s nog het één en ander uitlegt. Ik krijg vanzelf een oproep en ja, natuurlijk ga je dan weer. Ook wel met een beetje lood in de schoenen, denk ik. Maar we gaan ervoor. Nu en straks ook weer. Ik ben allang blij dat ik me nu eerst kan verheugen op de geboorte van het kleinkind. Daarna zien we wel weer… toch?

Het telefoontje maakte wel dat ik in alle ijl mijn beesten heb afgemaakt. Want stel je voor dat dat straks niet meer kan.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ja, als ik hier even op in mag haken. Ik ben de giraf van het stel en echt, ik lag al heel lang klaar om gevuld te worden. Weliswaar keurig opgestapeld in een eigen zakje, maar toch. Je wilt zo graag een echt beest worden en als je daar zo in lapjes ligt dan voelt dat toch niet goed. Ik was het eerste klaar van al die lapjes. en wat denk je? Gaat ze eerst aap vullen. Die was net klaar! En ik maar wachten… en wachten…

Goed, aap is inmiddels een goede vriend geworden, dus het is ‘m gegund, maar toch…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Toen aap klaar was hing hij ook al gelijk in een boom. Je zou denken een bananenboom, maar nee, mijn goede vriend koos een seringenboom. Gek hè, dat je daarin geen bananen vind.

Tja en weet je wat er toen gebeurde? Gaat ze ook eerst nog de leeuw afmaken. Die zal wel hard hebben liggen grommen en zo voor zijn beurt gegaan zijn. O jongens, dat duurde en dat duurde maar. Tja, zijn manen waren nogal wat werk. Wat kan mij dat schelen, ik wil ook een gevulde buik…. kom op nou, schiet nou op…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Tja, het is een aardig beest geworden, uiteindelijk. En natuurlijk zwaait hij, net als al die andere koninklijke dieren, er lustig op los. Zal wel bij zijn stand horen. Zwaaien en pootjes geven. Die pootjes zaten heel goed vast, anders waren ze wat langer gemaakt. Moet ook wel goed vastzitten als je zoveel pootjes schudt, natuurlijk.

En toen….. ja toen mocht ook ik een volle buik krijgen. Dat viel niet mee want mijn nek was nogal lang gemaakt. Langer dan in het patroon stond aangegeven. Ik ben er wel blij mee, moet ik je zeggen, kan ik overal goed overheen kijken. Oké, ik piep niet meer dat mijn buik leeg is. Ik zit nu gezellig te wachten, met mijn andere vrienden, tot dat baby’tje geboren wordt. We vormen zo met elkaar een hele dierentuin. Kom ons straks dan maar eens bekijken in levende lijve…. zul je zien hoe gezellig wij het hebben in de babykamer. Tot dan, hè!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

Geen reacties to “Volle dierentuin”

Geef een reactie

