decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Slaap kindje slaap

Linda heeft een heel mooi voedingskussen gekregen. Alleen, de hoezen daarvan waren er niet bij. Geen punt, bij de Hema waren die nog wel te koop. Dat waren ze ook, alleen de a.s. moeder had liever….

Juist dat mama ze maakte van badstof. Dat badstof vind je niet zo maar op de markt of in een winkeltje in de buurt. Dus twee prachtige witte handdoeken gekocht, een heel grote en een wat kleinere en daar twee hoezen van gemaakt. Wat een klus, maar wel heel praktisch door de hele grote rits die er nu inzit. Ritsen inzetten is ook niet echt mijn favoriete bezigheid. Maar ze zitten er best wel netjes in, al zeg ik het zelf.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Zo weer een klusje klaar, nog twee te gaan die voor de geboorte af moeten.

Klus twee is de wieg. Op de markt in Utrecht hadden we prachtige witte katoen gekocht met zonnetjes en kroontjes. Dat past wel in een kroonjaar. Eerst alles opnieuw opgemeten, dan de schaar in de stof gezet en naaien maar. De zoompjes zijn nu niet bepaald op een reguliere manier afgemeten. Gewoon ruw in de wieg gedaan, toen omgevouwen en gespeld. Aan tafel de zomen er netjes ingelegd en het past keurig.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En als alles er dan op en aan zit is het echt een uniek plaatje, kijk maar….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Wie heeft nu zo de wieg? Nou ben ik net echt een trotse oma in wording 🙂

Vooruit, de laatste klus, knopen in de kussens van de stoel maken. O dat klinkt wel vreemd zo maar de kussens waren al een poosje geleden gemaakt maar die knopen moesten er nog ingetrokken worden.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En wat was ik blij met het garen van Greet. De draad door het kussen getrokken, de knoop er dubbel vast aan vast gemaakt en dan moet de draad ook weer terug dat dikke kussen door. En dan een flinke knoop er in leggen. Pffff wat een klus. Niet echt de therapie voor mijn handen, maar wie een mooie stoel wil achterlaten moet wat.

Ik had precies genoeg draad om de tien knopen stevig te bevestigen en ik ben apentrots op het eindresultaat.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Al met al zijn alle klussen die moeten nu klaar. Kindje kan eten terwijl mama lui in de grote stoel zit en daarna kan de prins of prinses in de mooie wieg lekker wegdromen….  Maar goed dat ik nu  boxkleden aan het maken ben want anders zou het nog wel heel lang duren voor die kleine komt. Maar daarover kan ik nog niet zo heel veel meer vertellen dan dat ik de blokken geknipt heb en de eerste figuurtjes heb getekend op dat plakpapier…. kom hoe heet dat ook al weer, en de eerste lapjes erbij uitgezocht heb. Dus wordt vervolgd…

Geen reacties to “Slaap kindje slaap”

Geef een reactie

