decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Apliquick Workshop

Toen ik een paar weken terug de nieuwsbrief van het Quilters Palet binnen kreeg en daarin zag dat je met twee metalen stokjes heel mooie applicaties kon maken, was ik meteen om. Meteen inschrijven maar. Gelijk ook maar een nachtje logies en ontbijt aangevraagd bij Carin. Want er was ook Veteranendag in Den Haag en dan kon het wel eens erg druk op de weg zijn. Daar was gistermorgen nog niet zo heel veel van te merken. Wel stond op elke hoek een agent met hesje aan, of ze anders niet te herkennen zijn. Maar vooruit, ik was zo in de Weissenburchstraat. Auto geparkeerd en naar binnen.

In de lesruimte verzamelde zich zo’n tien dames en er was gelijk een gezellige sfeer. Evi vertelde dat ze er weer was en daar zijn we heel blij mee. Hier en daar nog wat kleine problemen maar daar was goed mee te leven. Ze heeft ons ook heel duidelijk uitgelegd hoe we het één en  het ander moesten gebruiken. Dat ik leek was bleek toen we de hoed van de paddenstoel aan de steel gingen maken. Ik heel pietepeuterig met de festonsteek. Maar nee, dat moet met een soort applicatiesteekje. Evi deed het me voor. Het lijkt me heel makkelijk en ik heb vannacht dan ook besloten het randje voorzichtig los te gaan peuteren en de hoed toch zo aan het steeltje vast te gaan maken. Als je het doet, moet je het goed doen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Hierboven zie je de map die we kregen. Met vlieseline en freecerpapier, een stukje vilt om de kleine deeltjes op te leggen, anders zijn die zo weer weg. Het patroon was al heerlijk in spiegelbeeld afgedrukt. zo, dat kan tenminste niet meer mis gaan. Want dat overkomt me geheid. Ook waren er wat regeltjes vrijgelaten om je eigen aantekeningen te maken. Helemaal handig!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

We hebben met de stokjes zowel de bolle als de holle kanten geoefend. Vooral het mutsje was even prutsen. Maar Evi lag het goed uit en anders hielpen we elkaar. Het was echt beregezellig en voor je het weet loopt het al tegen enen. Ik ben iets eerder weg gegaan want in de zijstraatjes vond ik geen parkeerplekje meer dus stond ik voor de deur en de parkeermeter had wel al mijn kleine geld opgegeten maar niet genoeg tijd geleverd om te mogen blijven staan tot het mijn gewenste tijdstip. Gelukkig hadden de parkeerwachters het te druk in het centrum, denk ik, want ze waren niet langs geweest. pfff… Koop liever een lapje voor dat geld 🙂

We mochten ook een foto van dichtbij maken van het quiltje, dat is wel prettig voor zo’n beginneling als ik ben, kan ik soms nog even spieken. De stokjes ga ik zeker gebruiken bij het boxkleed wat ik aan het maken ben. Ik had al wel wat getekend maar zoveel was dat nog niet. Alhoewel…. nou ik kijk nog wel.

Ik zal eerst mijn kaboutermeisje even showen, dat boxkleed komt nog wel. Het meisje is nog niet aan elkaar gemaakt en ook de laarsjes moeten nog, net als het handje, maar het begin is er.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Mmm, het lijkt zo wel roodkapje, alleen de wolf ontbreekt nog.

Dames bij en van het Quilterspalet, bedankt voor de gezellige morgen en Evi beterschap. Ik hoop dat je je weer gauw de oude mag voelen.

 

 

 

 

2 Reacties to “Apliquick Workshop”

  1. Bij de eerste foto, die van de map, zie je al wat ik zelf gemaakt heb, dat hadden de dames niet in het mapje gestopt.

  2. Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt gehad, en…echt waar, oefening baart kunst -:)


Geef een reactie

