decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

haken met plastic

Ik had al eens een aantal tassen voorbij zien komen in een tv programma. Tassen die gemaakt waren van plastic tassen. Dat leek me wel heel super leuk om te maken. Wat let me om dat ook eens uit te proberen.

De bak met plastic tasjes tevoorschijn gehaald en dan maar stroken knippen. De onderkant eraf, de handvaten eraf en dan de rest platstrijken en oprollen. Daarvan stukjes van zo’n 2 1/2 a 3 cm knippen. De stroken knoop je aan elkaar en als je een flinke bol hebt kun je gaan haken.

 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dat lijkt heel simpel, en dat is het op zich ook wel. Alleen, ik heb nu een klein stukje gehaakt en ontdekt dat dit toch niet iets is voor mijn vingers. De geest is gewillig hoor, daar ligt het niet aan, maar de grijpstuivertjes hebben er meer moeite mee. Het haakt heel stug, wat op zich ook heel logisch is. En dan is het aantrekken van de draad voor mij net een beetje te hoog gegrepen. Leuk geprobeerd maar helaas, dit is wat er mee gebeurd….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Hup, de prullenbak in. Weet je overigens dat in dit kleine stukje al meer dan acht tasjes zitten. Ben ik even blij dat ik niet meer geknipt heb en eerst ben gaan proberen.

Geen reacties to “haken met plastic”

Geef een reactie

