decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

boxkleedblokken

Bij Sandraskeuze.nl had ik al heel lang geleden een schat van een boxkleed gezien. Om een groot blok met een giraffe zaten kleine blokken met allerlei leuke plaatjes. Als ik ooit oma wordt dan…. juist! dan ga ik dat kleed maken.

Nu alle dingen zover klaar zijn dat het wachten is op, kon ik heerlijk aan dat voornemen gaan werken. Allerlei kleuren boerenbont katoentjes gekocht en nu ben ik druk bezig om de stofjes bij elkaar te zoeken van alle beesten en dingen die erop moeten komen. Want niet alleen Linda wil graag een kleed, ook in de box bij oma moet zo’n mooi exemplaar komen.

Hebben Linda en Eduard alles met giraffen, olifanten en andere junglebeesten, bij oma zijn het de boerderijdieren die de overhand hebben. En goede raad is duur, dan gebruik je de blokken van Sandra maar dan pas je ook een aantal blokken aan. Daarvoor heb ik nagetekend en overgetrokken en vergroot of verkleind of…. nou ja, druk druk druk bezig om er allerlei dieren op te krijgen zoals ik die zelf graag wil. Al dagen zit ik te knippen en te plakken. Ik moet nu nog twee blokken en dan kan het grote opnaaiwerk gaan beginnen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dit varkentje komt op de boerderijdeken, net als deze koe:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Maar aangezien je die niet in de jungle zal vinden komt daar deze aap

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

en deze leeuw op voor

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het voert te ver om alle blokken te showen, hier, dan blijven jullie scrollen 🙂 Maar dit geeft wel een kleine indruk van de soort blokken die het gaan worden.

Verder heb ik o.a. het lieveheersbeestje, de bij, de voetjes, de hartjes en de bloemen van Sandra gebruikt. Ik hoop niet dat ze erg boos wordt dat ik niet alle blokken gebruik uit haar quilt. Al hoe wel, over de twee verdeeld zitten ze er wel alle 16 in. Als het af is zal ik haar zeker een aantal foto’s doorsturen. maar eerst moeten er nog twee vakken gevuld worden.

Als dat gedaan is moet alles er vast op gestikt worden, dan moeten alle blokken aan elkaar genaaid worden en dan…. ach jullie kennen de procedure vast wel. Voorlopig is het kleed nog niet af en heeft de a.s. oma nog even wat werk te doen. Gelukkig maar dat ze dat nog leuk vind ook, die a.s. oma.

Geen reacties to “boxkleedblokken”

Geef een reactie

