decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Haken

Breien is me iets te warm, momenteel. Om op zolder te gaan werken met mijn lapjes en naaimachine zie ik ook niet zo zitten. Als je daar nu een half uurtje bezig bent, ben je volgens mij een plasje in plaats van een mens. Dus ook niet zo’n goed idee. Maar geen nood. Ik heb laatst bolletjes zwarte katoen gekocht en die aangevuld met enkele bolletjes neonkleur.

Met zwart begin je de basis van het geheel te maken.

???????????????????????????????

Ook de ringen gelijk maar met de dubbele zwarte draad rond gehaakt. Niet zoals in de beschrijving staat. Want dan moest ik een haaknaald nr 7 gaan kopen. En dat voor twee rondjes. Nee, niet echt nodig. Ik haak gewoon eerst een toer vaste en daaroverheen nog een toer vaste en je hebt ook een dikke rand om je ring heen.

Dan ga je proberen de tussenstukken te haken. In het patroon staat datje de steken scheef moet krijgen. Maar hoe ik het ook probeer, het komt steeds niet mooi uit.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Als dat echt niet lukt dan doen we het gewoon recht naar beneden. Alleen komt de volgende gekleurde rij niet netjes in het midden meer uit. Weer uithalen dus. Nog eens proberen… maar het lukt maar niet om het echt netjes in het midden te krijgen van de drie steken. Die eerste toeren zijn in totaal zeker wel tien keer gehaakt, hoewel ik al wel snel de tel kwijt was.

Toch is het eerste tussenstuk nu ook klaar.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

Weten jullie al wat het gaat worden?

 

Geen reacties to “Haken”

Geef een reactie

