decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

de tas is af

De tas is af, althans, wat het haken betreft.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Nu staat hij buiten uit te lekken. Op een emmer ligt een schaal en dit geheel staat weer op een oude klapstoel. Ik heb hem vanmorgen in de stijfsel gedoopt en hoop nu dat hij wat steviger gaat worden. Dan nog een kartonnen bodem erin en dan pas kan de tas echt gebruikt gaan worden waarvoor hij gemaakt is: dingen van a naar b vervoeren. Het patroon is uit de Anna alleen heb ik rechte tussenstukjes in plaats van de scheve in dat patroon. Ook mijn kleuren zijn een beetje heftiger dan die bij hen. Maar dat vind ik eigenlijk ook wel erg leuk.

Na de zoveelste idiote droom zat ik al heel vroeg buiten. Het is zo rond de achttien graden en heerlijk uit te houden. De bijen of hommels zoemen lustig rond de gele bloemen van een struik vlak bij de tafel.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De vogels vliegen al klepperend over, hier en daar tjilpt een vogel en verder is het heerlijk rustig. Geen schreeuwende kinderen, geen zaag die de bomen een takje kleiner maken, geen mopperende mensen, nee, heerlijk stil is het nu. De zon doet alweer aardig zijn best om de aarde te verwarmen. Een prachtige morgen dus.

Ik heb ook al even zitten haken. Bij de tas wil ik graag een leuke omslagdoek. Ik heb een hele leuke gezien op internet, alleen daar was geen patroon van. Dat ben ik dus nu aan het uitzoeken. Zelf ben ik nog bij de eenkleurige binnenste driehoek.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het is de bedoeling dat er een gekleurde rand omheen komt. Zoiets als dit:

omslagdoek vb

Ik weet absoluut niet meer van welke site ik deze foto geplukt heb, sorry. Dan surf je van de één naar de ander en dan vergeet ik dat weer erbij te zetten.  Ik heb nog even gezocht of ik hem weer terug kon vinden maar helaas. Hier zal ik het mee moeten doen.

Nu moet ik eerst nog bepalen hoe groot dat middenstuk moet gaan worden en dat is eigenlijk best wel lastig inschatten. Ach, zo’n omslagdoek kan nooit te groot worden, dus het zal vast wel goedkomen. Voorlopig moeten er nog wel een paar toeren met stokjes aan.

Ik ben begonnen met 6 losse die met een halve vaste tot een ring werden gesloten. De eerste toer is 3 losse (steeds als eerste stokje rekenen), 2 stokjes, 3 losse, 3 stokjes. De tweede toer: 3 stokjes in de eerste steek, 1 losse, 3 stokjes + 3 losse + 3 stokjes om de losse boog, 1 losse, 3 stokjes op de laatste steek haken.

Voor alle daarop volgende toeren geldt hetzelfde: op de eerste steek haak je  3 stokjes met een losse, om de losse van de vorige toer haak je 3 stokjes en een losse, om de drie-losse-boog haak je  3 stokjes+ 3 losse + 3 stokjes + 1 losse en tot slot op de laatste steek van de toer haak je  3 stokjes.

Zo kan je eindeloos door haken en wordt de punt steeds groter. Ik zag daarmee een heel grote omslagdoek die uit allemaal gekleurde banen bestond. al waren er maar drie kleuren voor gebruikt. Hij was wel prachtig mooi. Je kan zo ook doorhaken in één kleur, maar dat lijkt me logisch. Ik ga nu eerst een cake bakken voor de buurtjes die vandaag terugkomen van vakantie. Iets lekkers bij de thee of koffie zal er dan best ingaan.

 

 

Eén reactie to “de tas is af”

  1. Wauw, leuke tas! En die omslagdoek wordt er vast ook heel mooi bij! Leuke combi.


Geef een reactie

