decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Eindelijk Oma :)

Het is al weer een week geleden dat ik iets op de blog geschreven heb. En in zo’n week kan veel gebeuren. Oma worden bijvoorbeeld. Oma van een prachtige kleinzoon.  Maar dat zullen alle oma’s wel zeggen. Verder hadden zijn oma en tante het veel te druk met van alles en nog wat, zoals….

De ooievaar neerzetten, met dank aan Johan…..

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

en de cadeaudoos afmaken. Want ja, we hadden nog geen flauw idee welke namen het kindje zou krijgen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De doos is helemaal vol geplakt met bijpassende teksten uit kranten, tijdschriften en folders en staat helemaal stijf van alle behangplaksel. Zo hebben de papa en mama wat te lezen als ze tijd over hebben en zich zitten te vervelen.

In de nacht van maandag op dinsdag is de kleine man eens komen kijken hoe het er hier uit zou kunnen zien. Dat gebeurde, heel onverwacht, toch in het ziekenhuis. En omdat daar een extra dagje verpleging achteraan kwam hebben we de eerste cadeautjes uit de doos maar zelf meegenomen. Daarna mogen ze elke dag een pakje uit de doos kiezen, totdat hij leeg is, dat wel.

Natuurlijk namen we het grootste cadeau mee en iets wat muziek maakt en iets wat niet verwacht werd.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Hierboven is het grootste cadeau, en hieronder een deel van het onverwachte presentje….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De tweede is oranje en  heeft nog een giraf en de derde is oranjerood en heeft een leeuw. Alle pasgeboren kindertjes hebben de laatste jaren een spiegel met naam gekregen en daarbij een bijpassend plaatje. En voor mijn kleinkind moet dat dan toch zeker gebeuren.  Ik had gelukkig nog drie houten spiegels liggen want IKEA heeft er tegenwoordig een laagje overheen waarop het niet makkelijk schilderen is. Van mij mogen de houten exemplaren gelijk weer terugkomen.

De eerste dag leek Ryan wel een bokser na een zwaar gevecht. Dat had hij natuurlijk ook geleverd maar toch. Zijn rechteroogje zat dicht en alles leek wel platgeslagen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dat trok al snel bij. En het mannetje doet het heel goed. Het slaapt, het drinkt, het slaapt en produceert af en toe een flink volle luier.Behalve vrijdag, toen hadden zowel de kersverse papa en mama als Ryan ongelooflijk veel last van de warmte. Ja, wie niet eigenlijk?

Mama doet het iets minder en ligt, op het moment van schrijven, weer in het ziekenhuis waar ze gaan proberen de hoge koorts weg te krijgen.   Ze heeft inmiddels, door het kuurtje, wel weer praatjes, maar toch. Dit is de  laatste foto van Ryan, en daar ligt hij heerlijk bij mama op het ziekenhuisbed te slapen na de voeding.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het cadeautje dat muziek maakt is een giraf. Die had ik al gehaakt op vakantie in Kroatië. Behalve de horentjes op het kopje. Ed vindt het nu net een koe met een lange nek. Dus mag ik nog een paar vlekken voor op de nek maken en de horentjes doe ik als mijn vingers dat kleine spul kunnen haken. al moet ik ruiterlijk toegeven dat ik ze ook een beetje vergeten was, die horentjes. Dat krijg je als het beest verstopt moet worden omdat mama regelmatig binnen kwam lopen.

Toch zal al het haakwerk even moeten wachten want zie hier

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

met dit ding valt geen steek meer te maken. Spontaan geknapt toen ik aan mijn sjaal bezig was. Nu moet ik dus eerst weer op zoek naar een ergonomische haaknaald en aangezien die ik zo in de buurt niet zal weten te vinden, ga ik maar even op internet neuzen, straks…. tenminste 🙂 Als er geen onverwachte dingen meer gebeuren, want je weet het hier maar nooit 😉

 

 

Geen reacties to “Eindelijk Oma :)”

Geef een reactie

