decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Allemaal cadeautjes

Om te beginnen zal ik even vertellen dat Ryan het prima doet. Hij groeit als kool en huilt alleen als hij wat wil eten of als hij krampjes heeft. Dat is zo zielig als hij dan huilt. Hoewel hij dan met gemak de hoge C haalt, iets waar menig sopraan jaloers op zou zijn. Verder slaapt hij prinsheerlijk. Echt een mooi mannetje (zegt een trotse oma).

Niet alleen Ryan en zijn mama en papa worden verwend met cadeautjes, ook bij oma staat de kast inmiddels vol met kaarten en cadeautjes. Eerlijkheidshalve moet ik daarbij wel vermelden dat er ook verjaardagscadeautjes bij zitten maar ook heel veel kaarten om me te feliciteren met mijn kleinzoon.

Zo kreeg ik van Carin, vorige week zondag, dit schattige borduurwerkje.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik vind die koe zo leuk, en dat hondje, en het varkentje en… nou ja, ze zijn allemaal toch enig. Daar ga ik een heeeeel mooi plekje voor zoeken.

En dan was ik jarig. Ik was niet van plan het uitgebreid te gaan vieren, het is vakantietijd en heel veel mensen hebben het dan druk met invalwerk en zo. Dus wel een mailtje rondgestuurd maar eigenlijk niet zo heel veel aanloop verwacht. Nou dat liep toch anders. ’s Morgens zat de kamer al gezellig vol en was er al een taart op. ’s Middags kreeg ik er nog een taart bij van Eduard en dat was maar goed ook. Alleen bleef er nu wel over. Dat hebben we woensdag naar Linda en Ed gebracht, konden zij aan hun visite weer uitdelen. Iedereen blij.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De kast is te klein om alle pakjes en kaarten te herbergen. Ook via de mail stromen de felicitaties binnen. Ik heb een paar schattige leesboekjes gehad om straks voor te kunnen lezen. Een pakketje met babydoekjes en slabbetjes en lepeltjes want die kunnen oma’s altijd gebruiken als ze moeten oppassen. De poffertjespan is al in gebruik genomen, gisteren. De vlinder moet ook nog een mooi plekje aan de schutting krijgen. Of aan de schuurmuur, dat kan ook nog. Als ik maandag de kast goed ga afstoffen dan zal ik ze netter neerzetten of een andere oplossing zoeken om even te pronken.

Tot nog toe heb ik nog niet echt tijd gemaakt om een nieuwe haaknaald te zoeken die ook ergonomisch is en ik dus goed kan vasthouden. Wel eentje gekocht die ik even uit ga proberen maar meer dat ik straks verder kan dan voor ‘dagelijks gebruik’. Omdat haken dan even niet ging heb ik een borduurwerkje opgepakt dat er al lag van vorig jaar. toen had ik dit bedacht te gaan doen in Italië, maar daar was er niets van gekomen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Op een fijn lapje katoen staat een tekening, hoewel dat al aardig aan het verflauwen is, en die ga ik opvullen met borduurzijde waarin één draad allerlei kleurtjes zijn verwerkt. Ik weet nog dat ik heel goed heb moeten zoeken om deze kleur DMC te vinden. Gelukkig was er toen een internetwinkel die het verkocht.

Dan krijg je dus dit resultaat:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het patroon komt uit een Duitstalig tijdschrift en het moet een quiltje worden. Om de borduurwerkjes in het blad zaten lapjes van Kaffe Fasset (hoop dat ik dit goed zeg). Alleen, waar heb ik nou dat blad gelaten waar dit uitkwam? Dat krijg je, hè, als je het laat liggen. Vind ik het blad niet terug maak ik er wel mijn eigen versie van. voorlopig moet ik eerst nog een blok borduren.

Geen reacties to “Allemaal cadeautjes”

Geef een reactie

