decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Klaar

Zaterdag heb ik mijn omslagdoek afgehaakt. En… na een nachtje slapen, was ik het nog steeds met mezelf eens dat ik de kralen te donker vond ten opzichte van het haakwerk. Dus de rand weer uitgehaald, alle kralen terug in de bak en met een laatste toer vaste het geheel omgehaakt. Ik kan altijd nog een keer iets eraan verzinnen, maar dit was het nou net even niet.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Zondag was mijn kleinzoon er een dagje, samen met Linda en Carin was er al, dus dat is wel heel gezellig. Nou ja, of Ryan dat ook vond 🙂

De hele morgen heeft hij heerlijk liggen slapen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Toen Linda kwam was hij net in de maxi cosi in slaap gevallen, dus nog even zo laten liggen. Maar in de loop van de dag begonnen zijn darmpjes weer op te spelen. Oh wat is dat zielig. Dan gilt hij het uit en haalt hij met gemak de hoge c. Mijn rechteroor doet er nog zeer van, maar een kniesoor die daar op let. Onder je handen voel je het buikje worstelen. Tijdens het wandelen dommelde hij weer even in en kon hij weer even lekker een dutje doen. Maar hoe verder de dag vorderde hoe moeilijker het met zijn buikje ging. Het schijnt dat dit er bij hoort de eerste drie maanden, maar of ik dat nou leuk voor hem vindt? ik dacht het niet. Om de beurt hebben we met hem heen en weer gelopen. En als je dan zo tegen hem aan het kletsen was dan nestelde hij zich lekker tegen je aan en zakte de oogjes wel weer dicht. Totdat een darmkramp hem weer klaar wakker maakte en de hoge c weer langs kwam. Rond een uur of acht is Linda weer naar huis gegaan. Dat is het voordeel van oma zijn, hoewel je wel steeds aan het knulletje denkt en hoopt dat dit maar snel over mag gaan. Maar als je de volgende foto ziet heeft hij daar zelf al een hard hoofd in 🙂

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Gisteren heb ik mijn tas weer eens in de versteviging gezet. Een paar weken terug heb ik dat gedaan met oplosbare poeder. Je maakt een soort van sopje, doet de tas er in en het moet er een stukje steviger uitkomen. Het drogen duurde eindeloos, leek het wel. En hoe droger de tas werd, hoe witter de uitstraling. Er lag gewoon een hele witte waas over het haakwerk. Mmmm, dat was nou net niet de bedoeling. De tas maar weer goed uitspoelen. Nou dat heb ik tig keer moeten doen want elke keer kwam de witte waas weer terug.

Er schijnt ook nog zoiets als een spuitbus met versteviging te zijn. maar waar koop je dat? Alle drogisten af geweest, geen spuitbus met wat ik wilde hebben. Bij de Plus in het dorp hadden ze het gelukkig wel. Tjeetje, dan had ik het wel eerder met de boodschappen mee kunnen nemen. Gisteren beloofde het een droge dag te worden. dus een oude doos op de kop gezet, de tas eroverheen gemodelleerd en spuiten maar. Niet één keer, maar diverse malen zelfs. Ach, zolang dat maar buiten gebeurt is er voor mij niet zoveel aan de hand.

Nu is de tas niet zo stijf geworden als ik wel graag had gewild maar dat geeft niet, zo kan het ook heel goed.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Zo, dit setje is klaar. Op naar het volgende project, maar daarover later meer.

Geen reacties to “Klaar”

Geef een reactie

