decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Blokken

Als je nu door het dorp loopt kijk je heel anders naar speelgoed als voorheen. Als je je voor een jongetje kijkt zoek je heel andere dingen dan voor een meisje. (logisch hè?) Blokken vonden mijn meiden vroeger ook best wel leuk maar dan om er poppenmeubeltjes mee te bouwen. Of ze deden dienst als tafeltje in de klas. Want ja, alle poppen en beren moesten toch wel leren schrijven en lezen.

Wij hadden vroeger ook van die blokjes met plaatjes erop die dan met z’n twaalven een plaatje vormden. Volgens mij plaatjes van de Lion King die daarop te bewonderen waren. Een aantal blokjes zit nog in de bak voor als de (buur)kinderen komen spelen. Een poosje terug had ik al eens nieuwe blokjes mee genomen met dieren erop, maar nu stond in de folder van de Trekpleister ook weer  zulke leuke blokken, dat ik voor de verleiding gezwicht ben en twee setjes heb meegenomen. Het ene doosje heeft de dieren van de boerderij, de andere laat plaatjes zien van zwemmen en naar de dokter gaan en zo. Zo schattig. En dan gelijk die boerderijpuzzel ook maar gekocht. Ryan moet straks ook hier iets te spelen hebben toch. 🙂 En nu waren ze afgeprijsd, dat scheelde enorm.

Verder ben ik weer aan het haken geslagen. Een ook dat worden, vrolijk gekleurde, blokken, allen nu met letters erop. Het voorbeeld staat in het boekje ‘Letters haken’ van Anja Toonen (is te bestellen op www.haakboek.nl). Daarin staan ook schattige autootjes. Daar moet ik nog even een bolletje grijs voor te pakken zien te krijgen. Ach, kom ik vast wel weer ergens tegen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik hou het blauwe lapje als voorbeeld voor de maat, want niet alle katoen haakt de zelfde maat. Dus gebeurt het regelmatig dat ik een paar toeren uit moet halen omdat het lapje net iets te groot of net iets te klein is. Het scheelt vaak maar één steekje, maar dat kan net genoeg zijn om niet te passen. Inmiddels liggen er al zo’n 18 lapjes klaar. Dan ben ik al op de helft. Ik heb sowieso nog 3 bolletjes liggen van kleuren die nog niet gebruikt zijn. En van twee kleurtjes heb ik nu één lapje terwijl alle andere kleuren allemaal twee lapjes tellen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Eigenlijk zou ik vanmiddag de zolder onveilig gaan maken om de laatste lapjes van de BOM te gaan maken. Maar het kippetje en de bloem moeten nog even wachten. Het is er om te smelten zo warm in ‘het atelier’. Morgen komt er ook niet veel van, dan wil ik even naar de open middag bij Hobby Time en Greetje Hein in Zeewolde. Dat is altijd gezellig. En misschien is er nog een leuke cursus bij.  Kan ik gelijk even kijken of ze wat grijze lapjes hebben voor een nieuw project met crazy blokjes en borduren wat in een Duitstalig tijdschrift stond. Daar worden allerlei grijze tinten om één gekleurd lapje gebruikt. Zo gaaf, maar ja, ik ben nog niet van de tien tinten grijs, dus moet ik nu eerst gaan sparen. Het hoeven geen heel grote lappen te zijn, dat scheelt alweer.

 

Geen reacties to “Blokken”

Geef een reactie

