decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Naar Zeewolde en Bunschoten

De woensdag begon al goed. Gezellig met Linda en Ryan naar de markt in Putten geweest. Even een lapje met grijs kopen voor de vakantiequilt.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ryan vind het prachtig als je tegen hem aan praat. De oo en de aa vindt hij helemaal het einde. Dan is het net of hij mee wil praten. En ik weet ook wel dat het nog wel wat te vroeg is, maar dan is het ook net of hij tegen je lacht. Zo lief.

Ik ging op de fiets, moest, ik moest nog even naar de fietsenmaker, en Linda en Ryan gingen met de auto. Als je dan toch even moet wachten dan kun je zo stiekem weg wel even een trotse mama fotograferen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En…. Ja hoor, ik ben weer voor de verleiding bezweken. Woensdagmiddag was ik naar de inloop van Greetje Hein van Quilttrent bij Hobby Time in Zeewolde. En daar hingen weer zulke leuke voorbeelden en ideeën dat ik, ondanks het feit dat ik me voorgenomen had eerst alles maar eens echt af te maken, toch weer voor een nieuwe BOM heb ingeschreven. Eentje met tasjes. Zo leuk…. Maar ook voor een nieuwe cursus. als je vijf puntjes kan zetten kan je ook deze bloemenquilt maken. Nou, de voorbeelden waren zo mooi dat ik best wel eens wil kijken of ik dat ook kan. Deze cursus is pas in maart dus dat duurt nog even. Oh, straks wel even in de agenda noteren, want voor je het weet is het al zover.

Het was heerlijk weer, woensdag, dus lekker op de fiets naar het pontje en dan overvaren. Nou tref ik het altijd dat, als ik met de pont ga, dat die geverfd wordt. Ze zullen ook wel gedacht hebben dat ik niet helemaal goed bij mijn hoofd was. Het was fiets parkeren en heel snel naar het dek rennen. Ook met weer aan wal gaan heb ik tot het laatst gewacht, fiets gepakt en de wal op gerent. Bah, die verflucht is helemaal niet goed voor mij. (Voor wie het niet weet ik ben echt allergisch voor luchtjes en bij heel heftige geuren kan ik zelf een poosje niet praten omdat het op de stembanden slaat. Dus als ik het weet dan kom ik niet eens in de buurt.)

De boot vaart nu ook een ander route dan vorig jaar. Dan kon je hem al van ver aan zien komen, nu komt hij pas heel laat in zicht. Maar het was wel erg lekker op het water. Als ik ooit nog eens heel veel geld win, ga ik een bootje kopen. En een vaarbewijs halen. Of eerst maar andersom… lijkt me praktischer.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Donderdag had ik wel tijd om ‘even’ naar /Zelhem te rijden. Daar hadden we bij een artshop een prachtig beeld gezien voor Henk en Wijke als cadeau van de wijkraad. Maar de vriendelijke mevrouw wilde voor ons wel een uitzondering maken. Als ik voor 11 uur de bestelling rond had, dan zorgden zij ervoor dat het er de volgende dag zou zijn. Maar vrijdag is er geen pakketje gebracht en op zaterdag heeft de auto wel op de stoep gestaan maar het pakje is niet in de schuur gezet en ook niet bij de buren afgeleverd, zoals verzocht op het briefje. Dat is balen. En nu mag ik dus verplicht naar Driebergen om het cadeau na te brengen. En dat vind ik erg (maar dan lieg ik :))

Het gesprek van de dag is wel de afgeknapte tak van de dikke boom tegenover de Immanuelkerk. Mensen blijven staan kijken, wijzen en vertellen de meest wilde verhalen. Dat het een flinke klap geweest zal zijn toen de tak naar beneden viel, snapt iedereen. Maar het is heel leuk om te zien dat mensen blijven staan, wijzen en maar staan te gissen hoe dat nou toch is gekomen. Inmiddels is de hele boom verwijderd. Het was vast te gevaarlijk  om de rest te laten staan.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Vrijdag was ik een dagje naar Bunschoten. Daar werd voor de 7e keer het Handwerkfestijn gehouden. De opbrengst van drie dagen verkoop gaat geheel en al naar het diabetesfonds. Het feest is op het erf van de Kastanjehoeve. en als je lekker ijs wilt proeven, moet je daar zeker even aan gaan. Echt heerlijk. Ik waande me even terug in Italië en Istrië….

Om elf uur werd er feestelijk een bord onthuld

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

en konden alle dames en ook heren naar de standjes waar de verkoop is van bolletjes wol, garen, borduurzijde, borduurstof, lapjes, knutselspullen, kantkloskussens, er stond zelfs een onafgemaakt poppenhuis te koop. En dat alles voor zeer kleine prijsjes. Zo tussen de bedrijven door heb ik ook wel iets gekocht, maar dat haalde het niet bij de dozen en tassen die meegenomen werden.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Deze stapel was pas de helft van wat er in een klein autootje mee naar huis moest. In totaal waren er zes bananendozen op zijn minst en tig tassen die stonden te wachten op vervoer. En in dat kleine autootje moesten ook nog eens de vier dames die dit allemaal gekocht hadden. Ik had dit graag zien wegrijden. Maar de parkeerplaats is zo’n driehonderd meter vanaf het festijn. dus helaas, dat feest ging niet door.

Zo was er ook een mannetje dat eerst rustig op een bankje in de zon op zijn vrouw zat te wachten. Naast hem lag een half gevuld tasje. Valt mee. Toen ik twee rondjes later weer langs kwam was hij inmiddels verhuisd naar de schaduwkant van een houten huisje. Naast hem in het gras enkele tasjes en twee bananendozen. Hij rookte rustig het ene sigaretje na het andere. Ondertussen had ik een kopje heerlijke groentesoep gegeten en mijn boterhammen van thuis (ja dat mag met speciaal brood, gelukkig) en ik zag dat het mannetje inmiddels bij de ingang naar de tent zat. Ja, mijn vrouw ontdekte dat daar ook nog iets was. Bij het volgende rondje zat hij daar nog steeds. Nu had ze weer gezien dat de wolvoorraad was aangevuld en ja daar kon nog best iets van haar gading bijzitten. En weg was ze weer. Of ze niets op zolder heeft staan, zuchtte hij. Dit breidt ze de eerstkomende tien jaar nog niet weg. Maar ach, het is voor het goede doel, dus vooruit dan maar.  Gelukkig heeft hij later wel een kopje koffie gekregen. En de tractor van het heen en weer vervoer had een flinke lading die hij mee kon nemen.

Het was er beregezellig en gelukkig bleef het ook droog. Even, toen we aan het opruimen waren, spetterde het een heeeeel klein beetje, maar al snel kwam de zon er weer door. We hebben met z’n allen afgesloten met het eten van zo’n heerlijk ijsje. Vandaar dat ik dit ook wist. Overdag heb ik gewoon geen tijd gehad om dat te proeven. Ze hadden er ook heerlijke, zelfgemaakte, sapjes. Appel met kersen. Echt lekker.

Ook vandaag is er nog de hele dag van alles te beleven aan de Zevenhuizerstraat 271. Daar kun je dan parkeren en de tractor brengt je naar de plaats van het echte feest. Heel goed georganiseerd ook. Nou ja de hele dag is tot 16.00 uur. Ik ben reuze benieuwd naar de opbrengst. Want al die kleine bedragen lopen flink op.

Geen reacties to “Naar Zeewolde en Bunschoten”

Geef een reactie

