decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

12 weken voor Kerstmis

De nieuwe maand heeft al weer heel wat regen gebracht. Vanmorgen stond het water weer behoorlijk hoog op de uitbouw. Inmiddels is dat gelukkig wel weer gezakt. Maar met de waaierige wind erbij lijkt het er echt op dat de herfst begonnen is. Linda had daarom Ryan ook dik ingepakt vandaag. Muts op, gewatteerde jas aan en…. het was helemaal niet zo koud.

Toch vond ik dat bijvoorbeeld woensdagavond wel anders. Toen we na het repeteren voor de musical Ruth nog even buiten stonden na te praten voelde je toch echt dat de herfst zijn intrede had gedaan. Ik denk dat het woord killetjes daar heel goed bij zou passen. En toen ik voor de Juistestudiekeuze.nl op pad was om een fotosessie van Anton te maken, stond er ook een flink koud briesje, ondanks het zonnetje.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Hoewel ik vaak foto’s maak, heb ik nog nooit een reportage gemaakt zoals dit. Het was dan ook best wel spannend. Maar zo samen bedenk je de meest gekke dingen. Zoals hier met de auto. Die stond niet zo netjes op vier wielen, zoals gepland. Maar van de nood een deugd maken is dan wel erg leuk. En het werden ook leuke foto’s. Van de 180 foto’s konden er best een aantal zo de prullenbak in. Want ja, je kan niet alles bewaren en ook niet alles is goed scherp of zo. Toch bleven er nog heel veel over waar Anton nu uit mag gaan kiezen. Dat is mooi zijn pakkie an ūüôā

Tussen het troetelen met mijn kleinzoon en alle andere huishoudelijke activiteiten door, heb ik ook heel veel kruisjes geborduurd. Het was dit keer een rustig weekje wat kerkenwerk betrof en daar was ik heel blij mee. Lekker in het zonnetje op de stoel en dan maar borduren. Ondertussen al vast bedenken wat ik met het lapje kan doen en of ik het straks zal gaan gebruiken bij de Kerstdoemiddag. Daar moeten we nog over brainstormen, maar een spel met schaapjes leek me wel erg leuk. Oké, daarover later meer.

???????????????????????????????

Het originele patroon is van Lorraine Birningham (als ik het goed ontcijferd heb) en komt van internet af. Waar vandaan weet ik niet precies, want ik kreeg het patroontje weer via Carin. Wel heb ik er het √©√©n en ander aan veranderd, weggelaten¬†en aan toegevoegd. Twee koningen stonden er maar op het origineel. Twee? Dat is toch √©√©n te weinig. Dus hup, er elf nog eentje bij verzonnen. Toen stond het zwarte schaap er wel heel raar bij. Zo eenzaam met zijn kont buiten de rij. Dus nog maar een jonge herder of schildknaap erbij, moet kunnen. De wijze heren hadden vast zo’n knulletje mee om de kamelen te verzorgen. O ja, kamelen. Daar naar heb ik nog gezocht¬†voor een borduurpatroontje, maar helaas, ¬†ik heb er geen gevonden die hier bij zou passen. Dus die beesten staan net buiten het geheel aan de boom gebonden.¬† Nu ga ik er nog een mooie rand ommaken en …. geen idee nog. Dat moet denk ik nog maar even sudderen. Met kerst is het wel klaar en dat duurt nog 12 weken.

Nog 12 weken? Heb je dat uitgerekend of zo. Wel nee, maar vandaag kreeg ik de eerste van een reeks ¬†berichtjes binnen waarin 12 weken lang een patroon komt te staan voor Kerstmis. Vandaar. En nu maar hopen dat ze goed hebben geteld ūüėČ

Geen reacties to “12 weken voor Kerstmis”

Geef een reactie

