decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Stoffenspektakel in Delft

Het was net wel even schrikken.  Ik zat heerlijk op Pinterest te neuzen of er nog iets leuks bijstond, toen ik ineens een soort van virus binnenkreeg, althans, dat leek het. Ik gelijk mijn stickje uit de computer gehaald en op de uitknop geduwd. Alleen, die werkte absoluut niet mee. Er bleef een blauw beeld met een foutmelding staan. Help! Wat nu. Stroom eraf halen heeft geen zin bij een laptop, ook niet als die zo oud is als de mijne. Dus maar gewoon op de aan/uit knop blijven duwen en gelukkig, eindelijk kreeg ik zwart beeld. Hoewel? Is dat van die waarschuwing of is dat mijn eigen actie? Eerst maar even de keuken ingelopen voor een bakkie thee. Dat biedt even troost.  Dan de knop voor aan/uit weer ingedrukt en heel langzaam kwam er een tekst in beeld. Hoe ik wilde starten. De juiste knop (hoop ik) ingedrukt en ja, daar kwam de foto van Ryan uiteindelijk weer tevoorschijn. Maar nu de stick nog. Ik weet dat mijn ene poort niet alles gelijk pakt. Voorzichtig het stickje er een paar keer in en uitgehaald, en eindelijk ging ook daar het blauwe lichtje branden. Spannend…. staat er nog iets op? Krijg ik een foutmelding? Is het besmet met een computervirus? Al die vragen spoken door je hoofd. Het duurt en het duurt, het duurt nog even langer en dan….

Dan zie ik gelukkig alle mapjes weer verschijnen. Een diepe zucht van verlichting. Wouw, wat ben ik blij dat alles er nog opstaat. Toch maar eens gauw gaan veiligstellen. Want stel dat dit weer eens gaat gebeuren en dan al het werk er wel af is. Moet je toch niet aan denken?

Gisteren ben ik een gezellig dagje naar Carin geweest. Samen gingen we op stap naar Delft om een lapje te scoren voor een tas of voor een quilt of zo. We parkeerden de auto een klein stukje buiten het stadscentrum….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

en liepen het laatste stukje naar

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

ondertussen genietend van het prachtige zicht wat je dan op Delft hebt

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De oude huizen tussen de nieuwbouw in is hier geen ergernis geworden, maar één geheel. Althans, daar waar wij gelopen hebben. In het appartement wat daar te koop stond zou ik best willen wonen. Maar ik ben bang dat mijn hypotheekverstrekker daar anders over denkt. dus, helaas 🙂

Goed, we komen op de markt aan

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

en daar is het al een drukte van belang. Toch kunnen we goed bij de kramen neuzen of er iets van onze gading bij zit. Ik was zelf alleen maar van plan te kijken naar een lapje wat paste bij de tas die ik graag wil gaan maken en die in een Patchwork stond. Wit, met een subtiel bloemetje in het midden, een geborduurde rand en dan linnen aan de buitenkant. Het linnen dat we er geschikt voor vonden was, omdat er wat vlekken in zaten, drie euro per meter. Ah, dat is mooi. Maar de vlekken zaten diep en dan moet je echt gaan zoeken wat je wel en niet kan gebruiken. Op zich geen punt, maar de iets meer dan twee meter werd ons toen ineens voor € 7,50 aangeboden. Daar zijn we niet ingetrapt. We zoeken nog wel even verder aangezien zij wilde niet zakken qua prijs. Dan is het jammer, een volgende keer meer geluk.

Ik was helemaal niet van plan al stof mee te nemen voor de musical Ruth, bij lange na niet. We hebben er nog niet over doorgepraat en dan doe je dat niet zo maar. Maar als er prachtig kant ligt voor twee of drie euro per meter waar je sluiers van kunt maken, wat doe je dan? Juist, gelijk inslaan want dat vind je waarschijnlijk nooit meer voor die prijs. Even later komen we bij een kraam met allemaal lappen ‘doorzichtig’ weefsel.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Hé, dat is ook mooi. We kunnen haast niet kiezen. Dat wordt voor ons gedaan, want niet van alles wat we uitgekozen hadden waren twee exemplaren. En twee van deze lappen heb ik wel nodig. Even verder is er prachtig zwart wat er onder kan. Geslaagd, de eerst jurk kan gemaakt gaan worden.

Ook een stuk velours meegenomen voor mantels en drie prachtige lappen voor de jurken van de dames.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ha ha, dat had je gedacht, ik laat niet alles goed zien. Jullie moeten een reden hebben om te komen kijken, eind maart. Dan zie je ook gelijk wat er van gemaakt is :), gemeen hè?

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Tussen al dit ‘zwart geweld’ zat ook één gekleurd lapje, voor mezelf.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Carin had twee lapjes met blauw en geel voor bij de geborduurde hartje. Helaas kan ik dat niet aan jullie showen, geen foto van gemaakt.

En er is nog één lapje waarvan ik niet weet of het naar de musical gaat of naar mijn eigen voorraad.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Die lap vonden we bij een kringloopwinkel. Hij is niet groot, maar wel vrolijk, dus nog eens even puzzelen of het lukt wat ik er mee wil. En nu maar duimen dat de regisseuse het met mijn keuze eens is 🙂

Nu nog even een waarschuwing voor iedereen die regelmatig over de A28 moet. Kijk even goed op A naar Beter wanneer er aan de weg gewerkt wordt. Dan kom je niet voor verrassingen te staan. Nu weet ik wel de weg hier in de buurt en kon ik er bij Vathorst al weer oprijden, maar toch, bij de A12 was ook al een omleiding door Utrecht heen, op de heenweg. Daar reken je niet echt op. Ik heb er zelf dus geen problemen mee gehad, maar voor wie in de weg vinden minder goed is, wellicht een tip. Normaal gesproken ben ik ook zo’n oen in wegen, ik wil altijd de verkeerde kant op.  Behalve in een winkelcentrum, daar vind ik mijn weg feilloos. Gek hè?

Geen reacties to “Stoffenspektakel in Delft”

Geef een reactie

