decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Oef!

Het is zondagmiddag, ruim een week geleden, dat ik, zittend achter mijn computer, plaatjes en patronen aan het zoeken ben voor de Kerstdoemiddag en voor de musical Ruth. Want er kan iets in je hoofd zitten, maar dan moet het er ook nog uit komen en uitgevoerd worden. Dus, zoals geschreven, ik zit te neuzen op Pinterest naar hoedjes en eventuele patronen, als mijn scherm ineens blauw wordt. Met een bloedgang mijn stick eruit getrokken en gelijk de stekker eruit en de uitknop indrukken. Maar helaas, een laptop heeft veel meer tijd nodig dan mijn erg oude computer. Besmet? Eerst had ik er nog niet zo’n erg in. Heel af en toe kwam er een waarschuwing boven dat er veel geheugen gebruikt werd, maar verder was er nog even mee te werken. Juist! Even. De waarschuwingen bleven elkaar nu in rap tempo opvolgen en het gevolg was dat er niet meer te werken viel op de laptop. Oef!

Gelukkig heb ik een lieve vriend die mij dan weer uit de brand wil helpen voor een klein bedrag en een appeltaart. Maar ja, die vriend had problemen met de telefoon dus werd het pas woensdag voor dit ding naar Harderwijk kon en het duurde nog langer voor hij weer opgehaald kon worden. Alles moest er van af en weer opnieuw erop gezet worden. Gelukkig mis ik geen foto’s (die had ik net nog niet gebrand op een schijfje) maar wel heel veel sites ben ik kwijt. Nu dus weer op zoek naar iedereen die ik op de blog volgde of wiens site ik veel bezocht. Je klikt ze aan en bedenkt niet dat dat zo maar weg kan zijn. Dus als ik een poosje niet langs geweest ben, sorry, ik ben je adres dan echt kwijt.

Dan zou je denken dat ik niet meer achter de naaimachine weg te slaan ben. Maar ook dat was niet het geval. Wel ben ik op zolder aan het opruimen geweest. Maar de naaimachine staat nog steeds stil.

Wat ik ook wel gedaan heb is gebreid voor mijn kleinzoon. Die had van zijn opa (de papa van papa)  een prachtige jas gekregen en nu mocht oma (de mama van mama) daar wel een warme das, muts en wanten bij breien. En het staat echt stoer, kijk maar…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik heb er ook nog maar een paar bruine sloffen bij gedaan,

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En nu ik dit prachtige patroon van Magdalene heb, gelijk maar een paar grijze sloffen gemaakt.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Veel meer is het deze week niet geweest. Ik heb namelijk heel veel met mijn kleinzoon op schoot gezeten. Die was vreeslijk aan de diaree, zo zielig. Dan kroop hij lekker tegen je aan en viel dan weer in het zoveelste hazenslaapje. Dan zat de luier weer vol, mocht je weer verschonen. En niet alleen de luier. Zo zat hij op een gegeven moment weer eens tot zijn nek in de gele drek. Alle vieze kleding uitgedaan en toen maar even in de gootsteenbak om lekker te wassen. Dat vond hij absoluut geen straf. Op zijn gemak plaste hij toen ook maar even tegen de vensterbank en het raam. Had oma weer wat te doen 🙂 En dan zeggen ze nog dat als jongetjes in het water zitten ze niet plassen. Nou dit jongetje kon wedijveren met Manneke Pis uit Brussel. Wat zeg ik, hij zou glansrijk gewonnen hebben. En dat is niet omdat het mijn kleinzoon is. Gelukkig gaat het inmiddels wel iets beter met hem. Hij lacht weer, duwt zichzelf weer naar boven en speelt op het kleed met de bal.

Ik ben wel druk in en om het huis geweest. Linda heeft mijn dak geveegd en de koepels gewassen. Ik was daarbij net de operatiezuster die alles aangaf. Helaas was het water net die middag afgesloten en konden de ‘gewone’ ramen niet ook even meegenomen worden. Komt nog wel eens. De tuinstoelen winterklaar gemaakt. De schuur een klein beetje opgeruimd. Net als een paar kasten. Ja, je hebt gelijk, er is wel veel gedaan. Net als vanmorgen, toen heb ik alle meubelen in de was gezet. Ook zo’n klus die ik liever uitstel. Martin mocht daarna ook wel de schouderpartij weer in de goede houding kraken. Nu nog wat rommel van zolder opruimen en dan… is het weer tijd om te gaan quilten.

Echt wel de hoogste tijd zelfs, want er ligt een nieuw project te wachten. De tasjesquilt van Greetje Hein. Toen de envelop op de deurmat viel was het wel een dikke tegenvaller. De flap stond open en er kwamen twee A4-tjes uit, twee lapjes en meer niet. Dit klopt vast  niet. Want hier kan je toch niets mee? Ik Hobby Time gebeld. Inderdaad, het meeste is onderweg verloren gegaan. Twee dagen later lag het hele pakketje op de mat. Nu was de envelop  met dik plakband gesloten.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dan moet ik nog wat andere dingen afmaken en….

Weet je wat, ik ga maar snel hier beneden een cadeautje afmaken en dan…. misschien…. Je leest het nog wel…..

Geen reacties to “Oef!”

Geef een reactie

