decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Boerenzakdoeken en schapen

Poeh hé, het was me het weekje wel, weer. Druk met kerkenwerk, druk met de computer en druk met mijn kleinzoon.

Om met de laatste te beginnen, die kleine knul zat ook deze week niet lekker in zijn vel. Gelukkig niet meer zo erg aan de diaree, maar toch nog wel wat hangerig en vaak hoesten en zo. Hij heeft voor zijn doen ook veel geslapen. Wat hem dwars zit, geen idee. Zijn longen klinken goed,net als zijn hartje en zijn buik. De oren zien er goed uit en er is ook geen koorts. Toch tandjes??? We zien ze nog niet.

Op de computer zoek ik oude bestanden en adressen. Soms vind ik spontaan iets terug, soms moet ik iets verder zoeken. Maar het gaat gelukkig wel weer allemaal goed. Het enige wat ik  nog niet teruggevonden heb is mijn Officepakket. Word wel, maar Excel  nog niet. Het zit vast in een voor de hand liggende map, maar waar die zit 🙂

boerenzakdoek(plaatjes komen van internet)

En dan dat kerkenwerk. Van het één naar het ander. Leuk en druk tegelijk. Toch zal ik blij zijn als het werk als scriba erop zit. Dan gaan we weer naar de organisatie op de achtergrond en dat ligt mij veel meer. De musical Ruth begint zijn eerste vormen aan te nemen. Het koor zingt al de sterren aan de hemel en oefent goed. De spelers hebben de eerste teksten in hun hoofd zitten en spelen de sc`enes nu ook met wat meer overtuiging dan in het begin. Natuurlijk staat het nog niet, dat hoeft ook niet. We komen pas eind maart met de echte productie en tot die tijd kunnen we nog schaven en doen. Wel ben ik al druk aan het tekenen van jurken en kielen en decors. Ik zou wel eens willen weten of, als het nodig is, ik genoeg boeren zakdoeken zou kunnen lenen. Want daar zou ik wel een leuk idee bij hebben… zoals zo veel meer. Maar dat ga ik hier natuurlijk nog niet vertellen, dan weet je alles al en kom je niet meer.

schaap met das

Zo hebben we vrijdagmorgen ook zitten brainstormen voor de Kerstdoemiddag. En als je een voorzetje geeft dan volgen er meer ideeen en voor je het weet heb je toch weer een leuke spel bedacht. Maar voor dat leuke idee hebben we wel zestig verschillende schapen nodig. Ja, je leest het goed, zestig verschillende schapen, die we willen laten zoeken aan de hand van een paspoort. Dus vanaf nu wordt het eerst voor ons schaapjes zoeken en schaapjes tellen. Zelf heb ik er al een aantal. Ook maar eens kijken wat er nog bij de kerststalletjes zit en in de speelgoeddoos. En wellicht zijn er in de omgeving ook nog wel schaapjes te vinden in de kringloopwinkels of zo. Want ja, natuurlijk mag dit spel ook geen klauwen met geld gaan kosten, dat snap je wel. Oh, ik heb er nu al zin in. Maar het is maar goed dat het nog geen 22 december is, want ik moet de schaapjes nog tellen…. één…. twee…. drie…. vier…. vijf…. zes….

 

 

Geen reacties to “Boerenzakdoeken en schapen”

Geef een reactie

