decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Tasjesquilt, deel 1

Hoewel het toch wat later werd dan ik van plan was, voor ik de twee trappen opliep, heb ik vandaag heerlijk zitten fröbelen. Ik ben maar begonnen met het eerste tasje. Volgens mij is het niet dat geworden wat er op de foto staat, maar hij is best leuk geworden.

Natuurlijk moet ik altijd weer iets anders dan aangegeven. De zigzagstof vind ik erg druk, dus daar heb ik even een ander stofje voor gezocht. Een gele. Toen dat strookje aan het grote achtergrondblok vast gestikt was mocht je het tasje gaan maken. Netjes de stroken gestikt. Eerst snapte ik even niet wat de bedoeling was bij het doorstikken, toen ik het patroon aan het doorlezen was. Maar als je het dan voor je ziet is het zo simpel dat het niet kan missen. Dus de reepjes stof zaten al snel aan elkaar. Dan de onderkant stikken en de voering er tegen aan. Tuurlijk was ik weer eigenwijs, ik heb een stukje van het beleg open gemaakt en daardoor het tasje gekeerd, dat zie je niet aan de voorkant. Keurig de strookjes opgehaald zoals stond beschreven, alleen ik hou een strook over. Als ik alle stroken mee rijg dan krijg je zo’n gedrocht. Dus weer uitgehaald en opnieuw geregen. Daarna het knoopje vastgezet.KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De achterkant ziet er ook best netjes uit 🙂

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

want ik neem toch aan dat dat glad moet zitten. Oké, er zit een klein plooitje onderin wat er ook na het loshalen niet uit wil. Nou jammer dan, dat zie je straks toch niet meer.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het hengsel aan het tasje gemaakt en dan uitmeten en tasje erop stikken. alleen, daar ging het mis. De naaimachine kreeg gelijk kuren. De stiklijn zag er aan de achterkant niet uit. Als de machine een poosje gebruikt wordt lijkt het ding dat niet leuk te vinden en zo raar te gaan doen. Of zit het toch ergens anders in? Want het is toch vreemd, zo stikt hij netjes de steekjes even groot, zo rijgt en krult het dat het een lieve lust is. Het garen is van Guttermann, dus ook daaraan mag het niet liggen. Er zit net een nieuwe naald in, dus ook dat kan het niet zijn. maar wat wel, ik weet het echt niet.

Maar of ik het nou links om, of rechts om doe, het moet uitgehaald worden, ook al zie je er aan de voorkant niets van. dit is niets. Alles los gepeuterd en het tasje opnieuw op het lapje gezet. Wel de naaimachine opnieuw ingeregen. Wellicht helpt het. Toen ging het gelukkig beter en zag het er weer goed uit.

Dit is nu het eerste blok voor de tasjesquilt geworden. Er zullen er nog 8 volgen…..

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het leuke van dit quiltje is dat je de tasjes ook kunt gebruiken om er iets in te doen. Leuk hè?

Wil je er ook eentje maken kijk dan is bij Hobby Time in Zeewolde. Ze hebben ook een website.  Misschien kan je nog aansluiten. Het patroon is van Greetje Hein. De beschrijving is duidelijk en voor iedereen goed te doen. Zelfs als je twee linker handen hebt.

Geen reacties to “Tasjesquilt, deel 1”

Geef een reactie

