decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Update

Na het weekend vol klusjes en lekker bezig zijn, volgde wederom een druk weekje. In die tijd heb ik ook Ryan zijn vestje afgebreid. De opeenvolgende kleuren in de bol maken het tot een heel bijzonder vestje. Alleen, zo dom, ik ben er vergeten een foto van te maken.  Ik wacht wel tot Linda het Ryan aangepast heeft en dat er knopen op zitten. Dan is het echt af.

Toch staan de breipennen niet stil. Er wordt nu weer een schaap gebreid. Van die bobbeltjes wol van Zeeman met gewone witte wol als snuit. En dit alles voor de Kerstdoemiddag. Nu we het daar toch over hebben. We zijn druk bezig alle aanwezige schapen alvast op de foto te zetten. Linda maakt leuke paspoorten met de foto’s. Echte dierenpaspoorten. We hebben er al zo’n stuk of tien. En twee staan nog op de fotograaf te wachten. Ik hoop zo dat alle winkeliers in de Enk mee willen werken want anders hebben we een groot probleem. We moeten er wel zestig zeker kwijt. Ach, voorgaande jaren was dat ook geen probleem, dus ik ga er vanuit dat het ook nu goed zal komen. En verder gaan we nog even hele leuke posters maken van al die schapen.

En ik ben met nog meer schapen bezig. Steeds een klein stukje is hierbij het motto, lijkt het wel.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het gaat een beetje op dit quiltje lijken. Maar dan net even anders :). Ik heb dit voorbeeld ooit een keer op Internet gezien en ook opgeslagen. Zo met het idee, dit patroontje ga ik bestellen. Ja, dat kun je net denken. Geen idee meer waar ik het vandaan heb en als ik google komt er veel langs, maar dit quiltje niet. Goede raad is duur, dan ga ik het maar proberen zelf te tekenen. Pffff… er zijn heel wat papiertjes voor nodig geweest om het in het juiste perspectief te krijgen. Of de rand te groot, of de schapen pasten niet of….De maten zullen wel niet kloppen met het origineel en ook de schapen komen er heel anders uit te zien, maar dat mag de pret niet drukken. De ondergrond is bijna klaar. gisteren heb ik washandjes gekocht om de schaapjes van te gaan maken, want in dit dorp was nergens een grijs lapje vilt te koop. En om er nu voor naar Harderwijk of Putten te rijden ging me net iets te ver.

We hebben nog meer lapjes voor de Kerstdoemiddag ingeslagen. Vorige week woensdag was het Stoffenspektakel in Lelystad neergestreken op de woonboulevard.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Daar hebben we zes kleurtjes stof voor de hoofddoeken opgesnord. Dat viel niet mee want deze markt was nog niet de helft van wat er in Delft stond. Toch is het deze speurneuzen gelukt zes mooie lapjes te vinden. Linda is nu druk bezig om ze op maat te knippen en om ze om te zomen. Je moet de naaicursus toch ergens beginnen 🙂

Ik zit net te bedenken dat het toen ook al zo hard waaide. De stoffen verkopers hadden soms alle moeite de lappen op de kraam te houden. Af en toe zag je er iemand achteraan rennen. Het haalde het nog niet met de windkracht van afgelopen maandag, maar het zat er niet ver naast. Het is ook best open daar, dat helpt ook al niet mee om de wind tegen te houden. Ja, je hebt gelijk, er is niets bestand tegen zoveel waaibomengeweld.

Die zelfde wind heeft zaterdag ook goed geholpen mijn kinderstoel droog te blazen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Eindelijk stond hij buiten op de tafel om geschuurd te worden. Dat valt nog niet mee met al die randjes. Dan goed afnemen en de eerste laag verf er op smeren. Poeh hé, wat een klus.  Maar al die inspanning is niet voor niets geweest, het ziet er nu al een stuk beter uit.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Voor het helemaal mooi moet er nog wel een likje verf over hoor, dan zie je echt geen blank hout meer. Dat tweede laagje krijgt hij na zaterdag, want ik ben er weer flink hees van geworden. En zaterdag moeten we toch echt een dag zingen bij Supervoices. Mag ik trouwens nog wel even flink voor oefenen. Het meeste zit er wel in, maar een aantal teksten moet ik nog steeds uitprinten, al was het maar voor de zekerheid dat ik het goed overgenomen heb van de cd.

Verder werd ik door mijn a.s. schoonzoon verblijd met een prachtig gespoten box. Heb je ooit eens een goede spuiter nodig, meld je dan, want die jongen doet het prachtig. Waarom ik dan mijn kinderstoel niet aan hem heb meegegeven, vraag je? Omdat ik dit schilderen zelf ook zo leuk vind. Dat het onder je handen opknapt. Heerlijk gevoel geeft dat. Straks een leuk kussen er in en dan heb je eer van je werk. Dat vind ik nou echt een heerlijk gevoel. Dus vandaar.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Het kleine mannetje vind het ook heerlijk in de box. Het enige nadeel is dat de steuntjes nog niet klaar zijn, nu is het ver bukken om mijn  De kleine man vind het heerlijk in de box. Gisteren lag hij op zijn gemak naar Sesamstraat te kijken. Zo leuk. Er is nog maar één nadeel aan deze box, dat is dat je zo diep moet bukken om Ryan er uit te halen. De blokjes zijn in de maak. Eduard heeft de gaatjes al geboord, nu de blokjes nog even afmaken.

Afgelopen zaterdag ben ik met Linda, Anneke en Weina naar de musical ‘Bruiloft te Kana” in Putten geweest. Wat een mooie musical om te zien. Goed gespeeld en prachtig opgebouwd. Ook het decor zag er prima uit. Een aantal spelers kende ik, dus dat is nog leuker. En wat deden die het goed! Als je dan zo zit te kijken speelt op de achtergrond ook je eigen productie mee. Het licht was goed, net als het geluid. Goed verstaanbaar en op de juiste tijd alle lichten aan of uit. Althans, als het ergens mis ging, hebben wij het niet gemerkt. De kleding was prachtig, op één figuur na, die naar mijn idee zo helemaal niet in het geheel paste. Voor mij was ook de beamer afleidend tijdens de liedjes. Ze zongen zo goed, was niet nodig. Maar dat is heeeeeel persoonlijk hoor. En het heeft voor mij verder ook geen afbreuk op het geheel gedaan. Ik zat gewoon veel te kritisch te kijken. Want we hebben er echt van genoten.

Tot slot zal ik mij BOM nog even tonen. Je weet wel, Scraps to the Heart, die van de kippetjes en de bloemen en zo. Daar ben ik ook lekker mee opgeschoten. Eerst niet. Die sterren wilden voor geen meter. Waar het met de huisjesquilt prima lukte, zo slecht ging het nu. Althans, de eerste vier sterren. Stikken en weer uithalen omdat ik het niet mooi vond. Het zat me te scheef of te recht, ja dat kan ook nog bij scheve sterren. Maar ik heb ze alle acht af (mijn quilt is ook iets groter uitgevallen dan het origineel) en het staat erg leuk.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De zijbaan met extra grote Flying Geese blokken is ook af, maar of ik die er straks ook aanmaak weet ik nog niet.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik vind ze tot nog toe wel erg groot ten opzichte van de overige blokken. Maar er komt nog een aflevering binnen, binnenkort, dus dan kijk ik wel verder.

Geen reacties to “Update”

Geef een reactie

