decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Vest, spencer en schapen

Wat schapen met kleding hebben te maken weet ik zo ook niet, of er zouden schapen op die kleding moeten staan, maar dat doet het nou net weer niet.

Nee ik ga eerst het leuke vest voor Ryan laten zien….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Simpel en toch erg leuk. De kleurtjes zijn in het echt iets roder en paarser en zo, hier lijkt het wat roze. Gekleurde knopen erop en gisteren heeft Ryan het vest al aangehad.

Het volgende kledingstuk voor de kleine man staat op de pennen. Een spencer met een ruit erin. Bij Den Ouden in Harderwijk hadden we de juiste kleur wol gevonden en een leuk patroon. Helaas voor 2 tot 10 jaar. Het is een groot manneke maar dit is toch nog wel echt te groot. Gelukkig mocht ik een foto van de jongen maken die het showde in het blad. Maar donderdag, toen ik het na wilde proberen te tekenen, was er van de foto’s niets terug te vinden. Wat raar? De foto’s net ervoor en erna gemaakt staat er wel op en dit niet. Ik begrijp het nog steeds niet want ik heb wel drie plaatjes geschoten. Dit is me nog nooit overkomen. Dan moet ik toch maar uit mijn geheugen gaan putten. Ruiten tekenen valt niet mee. Zoveel steken maar en dan is de ene te groot en de andere past niet zo mooi en …. uiteindelijk lukt het wel hoor. wie is er de baas, uiteindelijk? Juist, ik! šŸ™‚ Het achterpand is in een paar uurtjes gebreid. En gisteravond ben ik aan het voorpand begonnen. Alleen, je moet dan geen serie op tvĀ gaan kijken want dan kun je zo maar een naald vergeten.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En natuurlijk zie je dat pas als je al tien naalden verder bent. Zal ik het stiekem laten zitten? Het valt vast niemand op! Nee, ik ga het uithalen. Ik zie het zelf en ik erger me er groen en geel aan, of in dit geval paars en grijs. Gewoon jammer, als je iets doet moet je het goed doen. En die tien naalden zitten er met een uurtje breien ook wel weer in. Alleen moet je dan geen spannende dingen gaan kijken.

En dan komen we nu bij de schapen. Gistermorgen was er niet veel meer dan een leeg achterkantje. Ik had de afgelopen dagen al naar bijpassend grijs vilt lopen zoeken en dat vond ikĀ donderdag in een winkeltje in Putten. Nu kan ik dus verder… yes! De lapjes vilt op de achtergrond gelegd en gekeken of het kleurde. mmmm….Ā  de washandjes erbij gepakt die ik woensdag al gekocht had. mmmm…. dat kleurt beter en het staat ook wolliger. Maar dat houdt niet in dat het ook prettiger werkt. Met de flisovix erachter gaat het al wel een stukje beter maar het blijft voorzichtig opereren. Vilt vast zigzaggen is ook al geen makkie maar rondjes draaien en zigzaggen is al helemaal moeilijk. en het vervelendste is dat je dit niet uit kunt halen dus de rondjes zijn niet helemaal rond geworden. Maar leuk is ie wel, kijk maar…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Een soortgelijk plaatje ben ik ooit op internet tegengekomen. Ik heb het opgeslagen en in de afgelopen weken heb ik gezocht waar dit ook al weer vandaan kwam. Maar zoals te doen gebruikelijk vind ik die site dan never nooit meer terug. Dus zelf zitten tekenen en dit is dan het eindresultaat geworden. Het wijkt iets af van het origineel en ik heb ook verschillende stoffen gebruikt en vilt. Of dat ook in dat quiltje zat, ik weet het echt niet. Stof verwerk je wel iets makkelijker dan badstof en vilt. Maar aangezien je heel veel ooit eens in je leven gedaan moet hebben, was dit een leuk experiment.Ā Mijn echte versie kun je straks zien hangen bij de Kerstdoemiddag, als we opzoek gaan naar schapen. Euh, nou ja, euh, dat hoop ik dan maar….

Geen reacties to “Vest, spencer en schapen”

Geef een reactie

