decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Steekjes

Het is niet zo gek dat ik vanmorgen eerst weer mijn wachtwoord in moest vullen voor ik mijn blog kon maken. want wat is het al lang geleden dat ik jullie bijgepraat heb. Toch wordt er volgens de statistieken van WordPress wel elke dag één van de stukjes (of meer) gelezen, zelfs als ik niets nieuws ‘neerpen’. Zou ik zo veel lezers hebben dan? Of wordt er steeds gekeken of er al iets nieuws staat? soms krijg ik wel de opmerking van ” Hé Jen, lang niets geblogt?”

Na de Regiodag was het dopen van Ryan. Na de prachtige dienst, op 17 november, was mijn huis vol met gasten van Linda en Ed. En dan moet je de maandag er na hard aan het werk om je huis weer een beetje op orde te krijgen. Want met zoveel volwassenen en kindertjes is alles van zijn plek.

Voor de doopdienst had ik een spencer gebreid zoals Linda die graag wilde hebben. Dit alles naar aanleiding van een foto uit een breiboek van Phildar. Alleen dat jongetje was zeker al een jaar of tien en kleiner dan 104 ging de maat niet. Ik mocht een paar foto’s nemen, alleen, die foto’s waren  thuis spoorloos verdwenen. Dan maar uit het blote hoofd en dit is het eindresultaat.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Al met al had de spencer ietsjes minder steken mogen hebben want het mannetje was toch niet zo dik als gedacht. Het aantal steken had ik uit een ander breiboek gehaald en het patroon daarop aangepast. Als je dan aan het breien bent heb je eigenlijk geen idee of het wel of niet past. Gelukkig wel, want ik had echt geen tijd om nog een spencer te breien, of ik moest er nachtwerk van maken.

Toen werd het maandagmiddag en de etui voor Carin haar verjaardag bestond nog steeds uit lapjes. Steeds even naar zolder om dan weer een blokje te maken. Dan vond deze pietlut het weer niets en werd er weer wat uitgehaald.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Zit de rits er prachtig in, blijkt hij niet dicht te kunnen aan de onderkant bij de rits, dus weer er uit en opnieuw. Dan de binnenkant er op en dan blijkt dat ik de vakjes aan de zijkant ben vergeten dicht te stikken. Wat stom. Maar uithalen was nu geen optie meer want alles zat nu vast en ik zou meer stuk maken dan mooi was. Dus helaas, dan ook maar in de bovenkant mee gestikt.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De foto is bij lamplicht gemaakt, in het echt zijn de kleuren lekker opvallend, wat ook de bedoeling was. Er zitten vakjes aan de zijkant en onder de bloemetjes zit een speldenkussen. Hij is wel anders geworden dan bij de mevrouw op de Regiodag, bij wie ik dit een beetje heb afgekeken, maar leuk is ie wel  in die heldere kleuren en stofjes. Ik hoop dat Carin er veel plezier aan gaat beleven en alles er zo in mee kan nemen als ze weer eens een weekendje of zo over is.

Ook staan er weer nieuwe steekjes op de pen voor een trui voor Ryan. Maar daarover later meer. Ik ga zo nu eerst spullen voor de musical wegbrengen, bloemen halen en dan op naar Lexmond met twee wijk- voorzitsters. Gezellig!

Geen reacties to “Steekjes”

Geef een reactie

