decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Hè hè, eindelijk….

Lieve leesvrienden  en vriendinnen, daar ben ik eindelijk weer eens. En nee, ik ben niet ziek geweest, heb geen wereldreis gemaakt en ben ook niet ontvoerd geweest of iets dergelijks, ik had het gewoon even te druk met andere dingen zodat het bloggen er een beetje bij in schoot.

En wat kan het een ieder interesseren dat de coördinatie voor de huiscatechesegroepen die naar Serious Request willen zoveel tijd opslokt? Of dat de musical Ruth heel leuk is om te doen maar ook al zoveel tijd vraagt? Niemand toch?

Wat hier wel heel leuk aan is, is dat je steeds weer nieuwe mensen leert kennen. En met weer andere mensen gaat samenwerken. Hoe lang of hoe kort die samenwerking ook is, het is gewoon wel weer erg leuk om te zien hoe mensen soms kunnen reageren.

Erg veel creatieve dingen heb ik in de tussentijd ook niet gedaan. Of het moet zijn dat ik een beetje Pinterest-verslaafd ben geworden. Wat een leuke dingen kun je daarop terug vinden. Wel heel opvallend is het volgende daarover 🙂

Het is zaterdagmiddag 7 december. Het centrum van ons prachtige dorp is omgetoverd naar ‘Dickens’ tijd. Mensen in lange jurken en met hoge boorden lopen door de Stationsstraat. Zelfs de veldwachter maakt zijn opwachting. In de straat staat een lang lint van vrolijk gekleurde kraampjes. De één nog meer in kerstsferen dan de ander. Gezellig!

Veel kraampjes met ‘huisvlijt’ staan er tussen. En dan zie je het! “Hé, dat heb ik op Pinterest ook voorbij zien komen. Wat is dat leuk in het echt.”  Of ” dat hebben ze ook niet van zichzelf… 🙂 dat stond ook al op een Pinterestbord.” Het zet de mensen dus aan tot creativiteit. Helemaal top. Dat de uitvoering van een idee niet altijd even uniek is blijkt dan wel als diezelfde kerstboom tig kraampjes verder weer te zien is, en weer een aantal kraampjes verder weer te zien is. Iedereen vind die boom zeker leuk 🙂 Net als die grote puntbomen van hout waar je iets op de plankjes kunt zetten. Je vind ze overal en nergens. En nog flink aan de prijs ook… geef mij toch maar de echte boom.

Zoals ik al melde, veel steekjes heb ik in deze weken niet gemaakt. Ben wel ijverig begonnen aan kerstfiguurtjes voor mijn kleinzoon. Maar twee figuurtjes zijn af, de rest moet nog. Misschien vanmiddag.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Nu moet ik ook iets bekennen, ik had het patroontje al een hele tijd in een mapje zitten voor het geval dat… maar als je nu op de kerstborden van datzelfde Pinterest kijkt, kom je dit ook tig keren tegen. Dus nu lijkt het ook of ik niet anders doe dan na-apen. 🙂

Van de tasjesquilt liggen er ook weer nieuwe lapjes klaar om tot tasje verwerkt te worden. Maar net wat ik schrijf, het zijn nu nog lapjes. Gelukkig wordt het nu wat rustiger aan het vrijwilligersfront, want mensenlief, het leek meer dan een dagtaak. Er moet dan ineens voor heel veel groepen van alles tegelijk gedaan worden. En nog iets extra’s wanneer iemand ziek wordt en de taak toch overgenomen moet worden. Al doen we dat wel heel fijn samen.

Ook Linda heeft heel veel gedaan voor me, vooral voor de Kerstdoemiddag. Als jullie zondagmiddag niets te doen hebben, moet je zeker komen want het zoeken naar de schaapjes wordt vast heel leuk. We hebben dan zes herders rondlopen die hun schapen kwijt zijn. En die mogen de kinderen, met behulp van het paspoort van het schaapje, dan gaan opzoeken. Als ze de herder kunnen vertellen waar hun schaapje staat krijgen ze een puzzelstuk. En als ze alle puzzelstukken verzameld hebben mogen ze terug naar de kerk om daar de puzzel te gaan maken bij een lekker bekertje chocolademelk of ranja en een koekje. Daarna komt het kerstspel. Daarin gaat een herdersjongen ook al op zoek naar een schaapje. Daar gaan we ook lekker veel bij zingen, dus dat wordt vast een mooie dienst met heeeel veel kinderen van 0 tot 100 en ouder en daar kan je altijd bij, hoor. Er is nog maar één ding wat we zeker voor zondag moeten doen, dat is de hoofddoeken voor de herders nog afmaken. Dus de steekjes zitten er aan te komen 🙂

Zo tussen de bedrijven door brei ik af en toe ook nog wel eens een steekje aan mijn mini Arie Boersma trui. Het voorpand is inmiddels af, het achterpand is over de helft. Maar ik betwijfel of ik zwarte wol genoeg heb. Dus dat is nog even spannend. Want twee gelijke mouwen in de trui zou wel handig zijn. Toch kan je je daar aardig op verkijken, misschien is er toch wel zwart genoeg. We gaan het zien.

De blokken van het boxkleed wilde ik voor kerst af hebben. Ik ben bang dat me dat niet gaat lukken. Kerst is al over een paar dagen en de blokken zijn nog niet eens klaar, laat staan dat het al een kleed is geworden. Dus ook dat komt nog. Ook de scraps to the heart quilt wacht op de laatste steken. Die hangt nu nog in delen aan de boekenkast. Maar als het meezit zien jullie daarvan volgend jaar wel het eindresultaat. Dat klinkt ver weg, maar voor je het weet zitten de oliebollen al weer in de buiken en is het vuurwerk verknald.

Voor nu ga ik even snel de afwasmachine leeghalen, de was ophangen, douchen, ontbijten en dan vergaderen voor Ruth…

O ja… nog even iets promoten: op www.gknermelo.nl staan kleine kunstwerkjes waarop  tot woensdagavond voor de veiling/loterij op geboden kan worden. De eerste kaartjes met een bod erop zijn al binnen. Zit er ook iets leuks voor jou bij?

 

 

 

 

 

 

Geen reacties to “Hè hè, eindelijk….”

Geef een reactie

