decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Oliebollen

Het is 31 december, kwart voor acht, ongeveer. Ik lees voor het eerst de beschrijving op de pakken oliebollenmix. Hé, dat zijn niet de pakken die ik elk jaar heb. Ik ben op de naam Koopmans afgegaan. Maar dit hoef je niet eens te laten rijzen en alles zit er al bij. Oh….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Nou, dan hoef ik voorlopig geen krenten en rozijnen voor mijn brood te kopen. Oh, en daarom waren die pakken veel duurder dan andere jaren! Het kwartje is gevallen (nu al). Gelukkig heb ik eieren genoeg in huis, want dat moet je nog wel zelf toevoegen. En natuurlijk ben ik eigenwijs. Ik wel ‘verse’ krenten en rozijn’ en schil gewoon (zij het met enige moeite) een appeltje om er door te doen. Het zakje droogvoer weegt 120 gram dus dat kan er dan aan verse materialen zeker bij. Ach het werd iets meer, beter rijk gevuld dan fietsen van krent naar rozijn, toch?

Dit mengsel hoeft ook helemaal niet te rijzen. Mixen, 2 a 3 minuten laten staan en bakken maar. Ik ben zo van slag af 🙂 dat de eerste lading oliebollen veel te donker worden. Hier had ik gewoon niet op gerekend. Ieder mens schijnt iets autistisch te hebben, nou dat vakje zit bij mij dus bij de oliebollen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Maar als ik ze proef kunnen ze nog best gegeten worden, gelukkig. Ik gooi niet zo graag eten weg namelijk. Maar goed, daar gaat het nu ook niet over. Weggeven doe ik niet, zelf opeten dan maar.

De volgende baksel is een stuk beter. ik ben er weer 🙂

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik bak altijd in twee pannen tegelijk en dat gaat prima. Als de ene pan klaar is ga je met de andere pan verder. En zo werk je vlot alle beslag weg. Binnen het uur was de give a way bak gevuld.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Daarna nog wat oliebollen voor vanavond gebakken en natuurlijk wat appelflappen en banaanbolletjes. En die zien er voor mijn doen heel goed uit. Meestal breken ze in allerlei stukken maar vandaag eens een keer niet Yes!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Als alles gebakken is ziet het gasfornuis er uit als een slagveldje, het aanrecht is meer wit dan grijzig dus…. juist, dan komt de slechtste klus van dit geheel: schoonmaken. En zeg nou zelf, ik kan dit niet tot maandag laten zitten tot mijn grote hulp in de hh er is. Dus een doek over het aanrecht gehaald, het gasfornuis staat nog even in de week, dat ga ik zo doen. En dat ik van slag af was bleek wel toen ik dit tijdens het poetsen tegen kwam:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Helemaal vergeten de sukade toe te voegen. Dom dom dom!

Zo, en dan nu eerst

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

Je moet toch even goed proeven voor je ze weggeeft 🙂

En dan is het nu tijd om me met volle energie op het gasfornuis poetsen te storten.

Lieve lezers, een heel goede en veilige jaarwisseling gewenst en een heel goed begin van 2014. En tot volgend jaar…..

 

2 Reacties to “Oliebollen”

  1. ik heb nooit geweten dat er ook sukade lappen door de oliebollen gedaan word.beste wensen voor iedereen daar groet willem


Geef een reactie

