decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Boordsteek, tricosteek, stiksteek

Ik heb ze dit jaar alle drie nu al een keer gehad, en dat terwijl het nieuwe jaar pas aan de vierde dag bezig is 🙂

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Met deze trui ben ik rond de kerst begonnen. Natuurlijk voor mijn kleinzoon maar ook nog voor iets heel anders, namelijk: hoe zwaar weegt één mouw? Ja, rare vraag hè? Maar het zit zo…. een tijdje terug was Arie Boomsma bij De Wereld Draait Door te gast. En wat hij daar te vertellen had weet ik al lang niet meer, sorry Arie, maar de trui die hij aan had vond ik onwijs stoer. Ik op zoek naar mijn fototoestel, dat deze keer niet bij de hand lag (hoe is het mogelijk). Op het laatst van het tafelgesprek nog snel een foto kunnen maken van Arie in de stoere trui.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Een bolletje zwart had ik nog wel, daar was wel iets van af maar ach, voor een truitje voor Ryan heb ik niet zo heel veel nodig. Ja, mooi mis. Na het voorpand en het rugpand gebreid te hebben heb ik nog maar 30 gram over. Zou dat genoeg zijn voor twee mouwen?

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dus ben ik nu begonnen aan het volgende project en ik heb de mouw gewogen en hij was vijf gram te zwaar. Maar toch denk ik dat ik het wel ga proberen want de groene mouw is eigenlijk net iets te lang en er mogen aan het eind best wat minder steken op de naald staan. Dus… als deze mouw klaar is, dan ga ik de zwarte mouwen breien. Kan ik nog even verder denken hoe ik dat bij de groen – streepjes panden ga doen bij het voorpand.  Alleen streepjes of effen is zo saai voor groen, denk ik… ik denk dat ik… oh ik weet het nog niet. Dit wordt tzt dus nog vervolgd.

De stiksteekjes zitten in de tasjes-BOM. Daar heb ik vanmiddag nog even een blokje van gemaakt.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik weet nog niet of ik er de bijbehorende roze bloemetjes op naai of toch die schattige roze hartjesknopen. Jeetje wat klinkt dit allermaal besluiteloos! Zo ben ik toch eigenlijk helemaal niet. Ik hou best van knopen doorhakken. Maar ik ben ook wel eens (te) perfectionistisch en moet het helemaal kloppen voor mijn gevoel. Waarschijnlijk zit daar nu ook even de besluiteloosheid in voor trui en tasje.  Morgen nog een blok maken voor de tasjesquilt en dan ben ik weer helemaal bij. Dat klinkt dan toch wel weer zeer voortvarend, vind je ook niet ? 🙂

 

Eén reactie to “Boordsteek, tricosteek, stiksteek”

  1. Oh zie je wel, vergeet ik het weer…. voor iedereen die dit leest:
    ik wens je een heel gelukkig, gezond en creatief 2014 toe.


Geef een reactie

