decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Nog meer steekjes

Het is gelukt, ook tasje vier is afgekomen. Niet zoals op het plaatje van Greetje, maar zo ongeveer wel. Ik ben niet zo van alle frutsels en rozetjes. Dus ben ik zo vrij geweest de rozet te vervangen voor een knoop en het hengsel heb ik gemaakt van de voeringstof van het tasje en het grote deel zelf van een ander stofje aan de binnenkant voorzien. Ik vond de touwtjes zo armetierig staan dat ik dat al gelijk wilde vervangen. Maar ja, de lapjes die je krijgt zijn groot genoeg voor je tasje maar laten verder weinig ruimte over voor extra’s. Dan maar een andere voering, die zie je toch niet 🙂 en dat stukje stof voor het hengsel gebruiken. Eerst had ik één reepje genomen maar dat werd dan wel een erg kort handvat. Dus nog maar een hengsel gemaakt en zo geknoopt staat dat best leuk.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Toen was het inmiddels al lang lunchtijd geweest. Na even wat restjes nog weggewerkt te hebben ben ik weer naar zolder gegaan om nu te werken aan de boxkleden. Voor Linda met jungledieren,

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

voor mijn eigen box met boerderijdieren en een teddybeer.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Nu had ik gedacht dat ik alle lapjes al onder de zigzag door had gehad, maar niets is minder waar. Dus heb ik de hele middag de naaimachinenaald heen en weer zien bewegen, nou ja, zo ongeveer. Hoeveel klosjes ik vandaag gebruikt heb, geen idee, maar het waren er nog heel wat. en nog is niet alles klaar. Met zwart moet ik nog wat vlekken en strepen en alle oogjes doen en met wit nog een beest of twee á drie. Dan zijn de blokken klaar. Maar dan ben ik er nog niet, het midden blok moet nog helemaal getekend en gemaakt worden. Die van Linda komt wel van het voorbeeld, daar staat een giraf op. Zelf wil ik iets met een boerderij of tractor of iets dergelijks. Ga er maar eens een plaatje voor zoeken, zelf tekenen zie ik niet zo zitten. Dan komt er een kaartje bij te staan van dit is….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Tot slot heb ik vanavond ook de tweede groene mouw nog even afgebreid. Ondertussen ook even uitgelegd hoe de muts afgemaakt moest worden, waarover een vriendin belde. Volgens mij hebben nog wel meer mensen dat: lekker op je stoel of bank zitten en dan een breiwerkje en een leuk programma op tv. De film over de heksen was leuk, maar ja, toen zat ik te eten, daarna het journaal, van die beelden wordt je niet echt vrolijk en dan de buitenlandse boeren en boerin  die een vrouw c.q. man zoeken. Dan blijft er nog net even tijd over om een blogje te maken over al die steekjes van vandaag. Want ja, ik wil zo lekker wel mijn bedje induiken om nog even een paar uurtjes te slapen.

Ik verwacht niet dat ik morgen heel veel steekjes zal maken. Dan vat het gewone leven weer aan met huishouden, kerstspullen opruimen, fysio, auto laten wassen en vergaderen….. pfff, kan het niet nog even kerstvakantie blijven…..

 

Eén reactie to “Nog meer steekjes”

  1. Hallo ik heb even een vraagje waar kan ik het patroon vinden van het boxkleed of heeft u al die dieren zelf getekend?
    mvg mj


Geef een reactie

