decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Mijn Arie Boomsma trui

Weten jullie nog dat ik ‘hard’ aan het werk was met een truitje dat moet gaan lijken op de trui van Arie Boomsma?

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Wel, de trui is af…. maar…. vraag niet hoe 🙂

Het was nog even de vraag of ik wel wol genoeg had.  En ondanks dat het een maatje minder was is het antwoord natuurlijk volmondig nee. Ik moest nog 24 naalden op de mouw breien dus ja, zoeken naar een restje wat er bij past dan maar. En ja hoor, helemaal onder in de bolletjesmand zat nog een dotje zwart. Carin zag het verschil amper, Linda pakte niet de goede draad, nou dan kan het wel. Even wat terug gestoken en dan zo om en om breiend met de nieuwe bol begonnen. En echt, je ziet er niets van. Gelukkig!

Zaterdagavond, de tv staat aan op Ramses en daarna Heer en Meester (overigens een superleuke serie met Daan Schuurmans, beetje James Bond achtig :)) en ondertussen brei ik de laatste naalden op de mouw. Het boord voor langs de hals is al zo ver, zo niet te ver. Dus alles is zo klaar. Gelijk de boel maar in elkaar zetten. De schoudernaden gesloten en het boord in de hals vastgezet. Jeetje, ik hou wel veel boord over. Dat heb ik dan toch niet echt goed gemeten, ja dat denk je dan nog. Wel 10 cm uitgehaald. Boord onderaan vastgezet en dan mogen de mouwen eraan.

Je snapt het natuurlijk gelijk, ik had niet het achterpand aan het voorpand gezet, nee, deze oelewapper heeft een mouw als achterpand gebruikt. Logisch ook dat er wel 10 cm boord uitgehaald kon worden.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

Nu kan ik al dat zwart toch al moeilijk zien, en al stond de lamp op stadionverlichting, uithalen zag ik zo niet zitten. Dat heb ik dus op zondagmorgen maar gedaan. Zittend bij het raam, lekker in het zonnetje.

En dan worden het wel weer twee losse stukken…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

maar wel met een tekort boordje. Daar moest nog heel wat opnieuw aangebreid worden. Ja, dan moet je maar beter opletten. Inmiddels is de trui helemaal af. En hij is toch stoer, kijk maar….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

Geen reacties to “Mijn Arie Boomsma trui”

Geef een reactie

