decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Badcape in blauw en groen

Ze lagen er al even, deze KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

handdoeken, die we een lang geleden al eens bij de IKEA hadden meegenomen. Ze waren toen in de aanbieding en aangezien we nog een badcape voor Ryan wilden maken was dat natuurlijk een heel goede oplossing om ze dan ook gelijk mee te nemen. Maar zoals dat wel vaker gaat. Ze verhuisden van het ene plekje naar de andere en ze werden alles, behalve een badcape. Tot gisteren. Toen was ik het zat om ze weer te verplaatsen. Linda heeft het patroontje even overgetekend en toen Linda en Ryan naar huis waren  ben ik achter de naaimachine gaan zitten. In een paar uurtjes tijd heb je de capuchon er wel opzitten. Leuk bandje er langs en klaar ben je.

Nou ja, klaar…. toch wel saai zo…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

In het randje zit een vis dus ik ga wel eens even op zoek naar een leuke viskleurplaat op internet. En de andere cape

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

heeft dan wel een grote zak voorop met een leuk randje van auto’s, maar ook die kan nog wel een extraatje gebruiken.

Nou moet ik eerst even melden dat  vandaag absoluut niet de dag van de techniek is voor mij. Dat begon vanmorgen al vroeg met het opstarten van de laptop, die deed er tig keer langer over dan normaal. Maar ach dat kan nog eens gebeuren.  Toen ik later de gevonden plaatjes boven wilde gaan uitprinten hield de techniek het echt voor gezien. Internet wilde niet opstarten en van printen kan dan al helemaal geen sprake zijn. Tja, dan heb je een leuke vis en auto gevonden en lukt het printen niet. Ook niet via een stickje, waar ik ze snel even op ben gaan zetten. Dan zit er niets anders op dan zelf te gaan tekenen.

Gewapend met papier en potlood ten strijde getrokken en het is nog gelukt ook. Een prachtige auto kwam er uit het potlood tevoorschijn, net als een vrolijke vis. Stofrestjes genoeg (nou ja, of je die ooit genoeg hebt :)) en aan de slag. Nou vertelde ik al dat de techniek vandaag niet in mijn voordeel werkte. Ook de naaimachine ging in de Hoeplaagikjennydag mee. Op een paar rechte stukjes zijn 5 naalden gebroken. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen, echt geen idee. Hoe vaak ik niet, naast het reguliere insteken  bij het wisselen van kleuren, de draad niet heb moeten vervangen, ik ben de tel inmiddels kwijt. Het zigzagsteekje werkte ook niet zoals ik altijd heb, dus eerst weer uitproberen en gaat het dan voor het echie, zegt de machine, hallo, ik heb lang genoeg gewerkt vandaag, even pauze houden. En dan werkte het eindelijk naar mijn zin, is de spoeldraad op en kan ik weer opnieuw beginnen. Toch weet ik natuurlijk niet van opgeven. Ik ben de baas… 🙂 althans, dat wil ik dan zijn. Beide badcapes  hangen nu op een hangertje mooi te wezen. Want ze moesten echt af vanmorgen. Wil je ze ook even zien? Oh, dat kan hoor….

Dit is de achterkant van de groene cape nu: (de voorkant heb je al gezien)

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

en dit de voorkant van de blauwe versie:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

Dan wordt het nu de hoogste tijd om  de techniek weer het hoofd te gaan bieden, want ik wil vandaag ook mijn boxkleed graag nog even af maken. Dus misschien tot straks. Hoe vlot dat gaat, dat ligt aan de medewerking van  de techniek in de naaimachine. Maar als het even meewerkt kan het zo maar klaar zijn.

 

Geen reacties to “Badcape in blauw en groen”

Geef een reactie

