decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Het Boerenboxkleed is …….. af!

Yes! Het is gelukt. Geen weigerende techniek vanmiddag, geen eindeloos gedoe met spoeltjes en klosjes garen.  Het ging gewoon goed. Om half vijf zijn de laatste steekjes gemaakt aan het boxkleed met de boerderijfiguren.  En ik weet zeker dat het niet allemaal is gemaakt volgens de regelen der quiltwet, maar eigenlijk kan me dat nu ook niet zoveel schelen. Het is af. Ook zal Sandra er heel weinig in herkennen van haar boxkleed. Het patroon is namelijk van haar. Die van Linda heeft meer plaatjes uit dat kleed. Maar daar moet ik nog de juiste maten van krijgen voor ik daar mee verder kan. De giraf ligt al wel helemaal startklaar om opgestreken te worden. Maar daarover in de toekomst meer.

Het is in het geheel niet gemaakt volgens de geldende quiltwetten, dat weet ik zeker. Ik heb voor het doorpitten, bijvoorbeeld, een heel grote pook gebruikt. Niet omdat dat zoveel mooier resultaat geeft, maar gewoon omdat ik die wel kan vasthouden. Een mens moet wat. Ik heb wel geprobeerd alle steekjes even groot te maken en op geregelde afstand van elkaar. Ook de hoekjes zal bij menig quilter/quiltster de wenkbrauwen doen fronsen. Ik heb op internet ooit heel goed gekeken hoe netjes ze de hoekjes maakten. Alleen, nu ik het in praktijk moet brengen heb ik geen flauw idee meer hoe ze dat ook al weer precies deden. Ach, zo belangrijk is het ook niet. Ik ben er blij mee en ik hoop mijn kleinzoon ook. Ik ga dat filmpje nog wel eens opzoeken en het voor mezelf opschrijven. Dan heb ik een handvat als ik de volgende keer zoiets ga maken.

Maar voor nu ga ik genieten van mijn prachtige box….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

O ja, die lussen die je aan de zijkant ziet zijn van de strikken. Ik heb gisteren besloten het boxkleed met strikken vast te maken zodat het niet steeds opkruipt als Ryan aan het kruipen is, of aan het omrollen. Ik hoop dat dat zo werkt. Dan doe ik dat straks ook met die voor Linda haar box.

 

 

Eén reactie to “Het Boerenboxkleed is …….. af!”

  1. hallo ik hoop dat u dit leest! ik zag uw boxkleed wat prachtig ik vroeg me alleen af waar u het stof vandaan heeft? daar ben ik al heel lang na op zoek!
    liefs pauline janssen
    mijn emailadres paulientje18@hotmail.com laat aub iets van u weten!
    geniet van uw kleinkind! xxx


Geef een reactie

