decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Naamtrui

Lang geleden stond er in een blad, ik meen de Ariadne, kindertruien met een naam er op. Toen helemaal effen en alleen in een kleurtje en in krulletters de naam van de baby. Natuurlijk heb ik toen een trui voor Linda gebreid en een paar jaar later eentje voor Carin. Allebei in het roze. Die trui hebben ze heeeeeel vaak aangehad. Dat stond zo leuk. Volgens mij moet ik ze ook nog ergens hebben, maar het kan ook zo maar zijn dat die al bij de meiden zelf is beland.

Ja, en moet er natuurlijk ook een naamtrui voor mijn kleinzoon komen. Nee, niet in roze… dat is voor meisjes. In blauw heeft hij al een trui die zegt dat hij in 2013 geboren is. Dus het moet iets anders worden. Groen, wit en paars. De achterkant bestaat uit streepjes. De mouwen zijn groen….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

en het voorpand is paars met wit en groen ….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Mmm ik zie net dat de trui er zo een klein beetje verkreukeld bij ligt, toch denk ik wel dat jullie kunnen zien hoe leuk hij is geworden. In het echt zijn de kleuren iets warmer, maar dat zullen jullie vast nog wel eens zien.

De naam had ik eerst uitgeschreven in een ander lettertype, maar dat paste niet helemaal. Nu heb ik ongelooflijk veel alfabetten op een schijfje staan, dus daar zit altijd wel iets tussen wat je kunt gebruiken. En al zijn de meeste gewoon om na te borduren, breien lukt ook prima. Dit alfabet vond ik gelijk stoer. Nog even verder gezocht omdat ik de oorspronkelijk y wat kleintjes vond tussen de andere letters. Maar door de V en de J samen te voegen krijg je wel een mooie Y. Uitschrijven op een ruitjesblad en zie hier het eindresultaat. Ben zo benieuwd hoe het staat als Ryan de trui aanheeft.

Maar om nu te gaan passen leek me ook niets. De kleine man is ziek. Hij hoest de longen uit zijn lijf, slaapt het grootste gedeelte van de dag, als je hem hoort ademhalen is het net een zaagmachine, zijn linker middenoor is ontstoken en zijn amandelen opgezet. Alleen heeft hij geen koorts (hé ! waar ken ik dat van). Toch heeft de dokter gisteren in alle wijsheid besloten dat er dan maar een kuurtje tegenaan moet want, ja ja, hij drinkt ook geen enkele fles leeg. En dat is helemaal bijzonder. De paracetamol en de zoutoplossing hadden niet het gewenst effect en dan moet je toch naar ingrijpender maatregelen. Als hij gaat zoals zijn moeder (en tante) is dit wel de eerste kuur maar zeker niet de laatste. Ryan heeft nu 3 lepeltjes gehad, dus het zal vandaag allicht beter gaan. Vannacht heeft hij tot vier uur lekker geslapen, toen kwam er weer zo’n vreeslijke hoestbui. En natuurlijk moest er toen ook gegeten worden, weer een klein beetje. Maar veel kleine beetjes maken wel dat hij toch wat binnenkrijgt. Nu ligt hij nog steeds in mijn bed te slapen. Ik ga steeds even boven kijken of hij nog op de plek ligt waar hij moet liggen, want ik zou niet graag willen dat hij uit bed rolt. Dat kunnen we er niet bij gebruiken hoor!

 

Geen reacties to “Naamtrui”

Geef een reactie

