decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Halfjaardag

Overal hing vrijdag de vlag uit. Dat was vast omdat ik, Ryan, een halfjaardag vierde. Maar volgens mijn mama en oma was het omdat de oud koningin, prinses Beatrix, jarig was. Nou, ik vind de vlag erg mooi, dus ik vier gewoon mee. Nou was het niet echt een feestdag hoor. Oh nee!  Ik was een beetje ziek. Dat ben ik al een heleboel dagen. Mijn mama zegt dat ik nog nooit zoveel uurtjes op een dag heb geslapen als nu. Zelfs niet toen ik een klein baby’tje was. Ik moet ook steeds huilen. Zomaar, om van alles. Raar hé? Heb ik anders nooit. En weet je wat mijn oma elke keer doet als mama het even niet ziet? Mijn neus afvegen. Daar komt elke keer snot uit en dan vindt oma het vies als ik dat opeet. Doe ik ook niet expres, het loopt er gewoon in. Mijn mama doet daar ook steeds aan mee. Ik vind een zakdoek gewoon heel vervelend.

Nou ben ik al een paar dagen ziek. Eerst mocht ik daarvoor dinsdag naar de dokter. Moest mama van hem met een raar ding water in mijn neusje doen. Nou, dat vind ik anders helemaal niet zo leuk hoor. Dan ga ik gewoon hard gillen dat ik dat niet wil. En wat denk je? Ze doet het toch steeds. Dat is goed voor me, zegt ze er dan ook nog bij. Ja ja, zal wel, maar ik vind het mooi niet leuk.

Toen kwam daar woensdag ook nog zo’n vies zoet drankje bij. Als je tanden zou hebben zouden die meteen uit je mond vallen. Man wat is dat zoet. En ook hierbij moet ik in de houtgreep. Ze snappen gewoon niet dat ik dat niet lekker vind. Gisteren heb ik maar gewoon gehapt en geprobeerd het in één keer door te slikken. Dan houden ze me niet zo stevig vast. Want weet je, ik heb het ook zo benauwd. Je hoort al van verre dat ik er aan kom. Ik kan niet even stiekem over de vloer kruipen naar iets waar ik niet aan mag komen. Ze horen me steeds.

Toch mopper ik niet, hoor, Ik ben van alle gemakken voorzien. Zo heb ik een mooie auto.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Daar kan een heleboel in. Van die kleine blokjes dan. En als ik dan aan die hendel draai vallen zomaar alle blokjes in de auto. Maar omdat ik die blokjes steeds in mijn mond stop mag ik niet met de blokjes spelen. Flauw hè?

Dan heb ik tegenwoordig ook mijn eigen tv in de box.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dat ding is heel leuk maar heeft een groot nadeel, er zit geen zender met Sesamstraat op. Zo jammer, dat vind ik toch zo’n superleuk programma, hé. Tommy die steeds stoute dingen doet. Pino die een beetje dom is en toch heel slim. Maar goed, het hertje is ook wel lief hoor, en de muziek is ook wel leuk.

Als mijn mama achter de computer zit wil ik ook zo graag alle toetsen induwen. Meestal mag dat niet van haar. Dus heeft mijn oma maar een mooie computer voor mij gekocht.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dat was in een winkeltje met heel veel tweedehands spulletjes. De mevrouw aan de kassa zei dat alle dingen die in de winkel stonden het zouden moeten doen. Ja ja, allemaal, nou mijn mooie computer wil echt niet opstarten. Zo balen joh. Mag ik eindelijk zelf aan de gang op zo’n ding, doet ie het niet. Oma denkt dat er toch wel een aantal dingen zullen missen. Ze heeft niet zoveel verstand van computers, zegt ze dan ook nog. Maar verder is ze wel lief hoor. Ze heeft helemaal geen stem en toch probeert ze liedjes voor me te zingen. Want weet je, ik zit momenteel zo graag op schoot. Of bij mama of bij oma. Ja, even maar hoor, dat blijf ik echt niet doen. Als ik straks weer kiplekker ben ga ik mooi weer spelen. Dan wil ik alleen nog maar op schoot als ik iets te eten krijg…. Ik hoop nu maar dat ik gauw weer helemaal beter ben, ga ik ook weer naar de musical en boodschappen doen, en wandelen, en op visite en… een heleboel andere dingen doen. Zo, nu vind ik het wel genoeg voor vandaag. Ik moet jullie alleen nog even allemaal de groetjes van oma doen. Vooruit dan maar weer…. de groetjes van oma, daaaaaag!

 

Geen reacties to “Halfjaardag”

Geef een reactie

